کد خبر: ۱۵۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ماهیت وجودی نظام کفر توسط انقلاب اسلامی به خطر افتاد

جواد منصوری گفت: مستکبرین به صورت عمیق تری به نقش تعیین کننده انقلاب اسلامی پی برده اند از این رو همه توان خود را درجهت جلوگیری از قدرتمند تر شدن آزادگان جهان به رهبری ایران اسلامی به میدان آورده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، چهارمین شب از سلسله برنامه های مسیر ماندگار با حضور  جواد منصوری  اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارشناس مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار گردید.


 منصوری ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  با اشاره به اهمیت دهه فجر و وقوع انقلاب اسلامی  بیان کرد:  دشمنان انقلاب اسلامی با ارائه اخبار و گزارش های ناصحیح و غلط به دنبال تحریف تاریخ، تطهیر رژیم ستم شاهی و کم ارزش جلوه دادن انقلاب ۵۷ می باشند.


وی افزود: یکی از اقدامات اساسی شیعیان پس از قیام‌ عاشورا در مواجهه با جریان اموی وقت تا به امروز جلوگیری از تحریف و جهاد تبیین مداوم پیرامون این قضیه تاریخی بوده است و به طرق مختلف نظیر روضه خوانی، عزاداری و منابر این حرکت تاریخی حفظ شده است.

 اولین فرمانده سپاه پاسداران  با اشاره به اهمیت الگوگیری از نهضت بیداری عاشورایی گفت:ما نیز در مواجهه با تحریفات دشمنان علیه انقلاب اسلامی باید به صورت مستمر و مداوم در حال  فریاد واقعیت و حقایق انقلاب باشیم تا جای جلاد و شهید عوض نشود.


 نویسنده کتاب فرهنگ استقلال با اشاره به فرمان جهاد تبیین توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت:  تبلیغ و تبیین  زمانی اثر گذار واقع خواهد شد که به صورت مستمر، دقیق، علمی و عقلی صورت پذیرد.


 منصوری با بررسی علل و چرایی وقوع انقلاب گفت:با توجه به ظهور و بروز گسترده انقلاب اسلامی در منطقه و جهان، نظریات گوناگونی پیرامون چرایی وقوع انقلاب  اسلامی بیان می‌شود .


وی افزود: ۲ راه برای رسیدن به پاسخ صحیح به این سوال موجود است، اول پیشنهاد میکنم که همه مردم و به خصوص جوانان کتاب یادداشت های علم را مطالعه کنند. در این کتاب که به قلم اسدالله علم یکی از مهم ترین افراد دربار پهلوی نوشته شده است به صراحت از انواع فساد ها، ظلم ها، وابستگی ها و... خاندان پهلوی پرده برداری شده است.


کارشناس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به بخش هایی از این کتاب تشریح کرد: یادداشت های دست نویس علم در این کتاب موجود است که پیروزی انقلاب اسلامی را به دلیل ظلم ورای از تصور خاندان پهلوی محتمل دانسته است.

منصوری با اشاره به به جای ماندن بیش از ۶۰ میلیون سند کشف شده از ساواک و نخست وزیری بیان کرد: با بررسی این اسناد متوجه  حجم فساد،  ظلم،  نابرابری وضعیت وقت  مردم ایران خواهید شد.


این‌فرمانده سپاه پاسداران با یادآوری بیانیه محمدرضا شاه پهلوی در چهاردهم آبان ماه۱۳۵۷ این سخنان را یکی از دلایل چرایی وقوع انقلاب دانست و افزود: در این بیانیه که متن آن در کتب و همچنین اینترنت نیز موجود است،  محمدرضا پهلوی با اقرار  به فسادهای دستگاه حاکمیتی وقت، اقرار با وابستگی کشور به بیگانگان و محتمل دانستن پیروزی انقلاب اسلامی خود را موظف به اصلاح رویه کشور داری و بازگشت به قانون می داند.


وی افزود: جواب چرایی وقوع انقلاب مشخص است،  مردم رژیمی ظالم، فاسد، وابسطه و غیر قانونی را ساقط کردند البته نباید فراموش کرد که علل اصلی خروش مردم ضد اسلام بودن حکومت ستم‌ شاهی بود.


 منصوری با بازخوانی چگونگی وقوع انقلاب اسلامی اظهار داشت: میلیون ها انسان از آحاد مختلف مردم با شعار حمایت از امام خمینی رحمت الله علیه به خیابان ها می آمدند، حال اینکه عده‌ای گروه هایی نظیر مجاهدین خلق، حزب توده، جبهه ملی و... را از عامل پیروزی انقلاب می‌دانند امری خلاف عقل و تاریخ است. کافی است از خود بپرسند که این گروه ها چند درصد از جمعیت میلیونی مردم را تشکیل و چند شهید در ایام پیروزی انقلاب داده اند؟!


 کارشناس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان خاطره‌ای از سابقه حضور در زندان ساواک بیان کرد: یک روز در هنگام ملاقات زندانی ها و خانواده هایشان یکی از زندانیان به نام شکرالله پاک نژاد در هنگام ملاقاتی با خانواده خود درگیر شد و وقتی به سلول برگشتیم از او پرسیدم علت دعوای تو با خانواده چه بود که در پاسخ گفت: برادرم گفت مردم شعار می‌دهند " ما همه سرباز تو ایم خمینی" و من از شدت ناراحتی و خشم با او درگیر شدم.


اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: واقعیت تاریخ که در همان زمان نیز خیلی ها نمی‌خواستند آن را قبول کنند این است که آحاد مردم و ملت ایران امام و رهبری او را می‌خواستند و همین قدرت انسجام مردم، مبانی اسلامی و رهبری ولایت فقیه بود که توانست نظامی به قدرت پهلوی را سرنگون کند.


وی ادامه داد: آحاد منسجم مردم، اسلام انقلابی و مدیر و رهبری ولایت فقیه همان عامل اصلی پیروزی انقلاب و شگفت زدگی جامعه جهانی بود، تا آنجا که مسئول وقت سازمان سیا وقوع انقلاب را یک اتفاق خارق‌العاده و نشدنی دانست.


منصوری با بیان دو مقوله اصلی انقلاب از ابتدای مسیر گفت: اعلام‌ صدور انقلاب و مقابله با مستکبران در سراسر کشور های اسلامی باعث ایجاد جبهه ای از جهانخواران در مواجهه با انقلاب اسلامی گردید به نحوی که نه استقلال و نه ماهیت ما را نپذیرفتند.


کارشناس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان خباثت مستمر ایادی کفر بر علیه ایران اسلامی بیان کرد: با مطالعه و مشاهده ۴۰ ساله خدمت مردم عرض میکنم که امکان ندارد آن ها ما را بپذیرند و با ما به نقطه مشترک برسند، طرف مقابل به طور دائم و مستمر در حال برنامه ریزی به جهت تضعیف انقلاب اسلامی و ملت ایران است.


وی با بیان ماهیت ظلم ستیزانه انقلاب اسلامی تشریح کرد: نظام سلطه بین المللی از وجود نظامی با شعار های انقلاب اسلامی ملت ایران منافع و آورده خود را خطر جدی می‌بیند از این رو از هیچ تلاشی در جهت دشمنی با ایران اسلامی فروگذار نخواهد کرد.


منصوری با اشاره به تنومندی درخت انقلاب اسلامی بیان کرد: امروزه نظام جمهوری اسلامی به اقرار دوستان و دشمنان یکی از نظام های سیاسی اثرگذار و قدرتمند در سطح جهان ظاهر ، به گونه ای که هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند ایران اسلامی را نادیده بگیرد و آثار انقلاب حتی در حیاط خلوت آمریکا یعنی منطقه آمریکای جنوبی پدیدار شده است.


این نویسنده سیاسی_تاریخی با اشاره به مهم ترین اقدام انقلاب اسلامی در سطح جهانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانست بسیاری از ساختار های فکری جهانی را تحت تاثیر قرار داده و خود را به عنوان یک مکتب پویا، قدرتمند و قابل رشد نشان دهد.


 کارشناس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به تحقیقات فراوان پژوهشگران غربی پیرامون ماهیت انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروزه ده ها جلد کتاب و سند موجود شده است که از احیای مجدد اسلام سیاسی توسط انقلاب اسلامی سخن به میان آورده است.

وی افزود: دکتر منوچهر محمدی با نوشتن کتابی پیرامون انعکاس انقلاب اسلامی  شواهدی را  به عرصه ظهور گذاشته است که نشان از حساسیت ویژه جامعه جهانی نسبت به انقلاب اسلامی و اسلام شیعی دارد.


 جواد منصوری  با اشاره به بیداری اسلامی در جهان و مقابله با جریان های انقلابی نظیر کشور نیجریه اظهار داشت:  جبهه کفر به صورت عمیق تری به نقش تعیین کننده انقلاب اسلامی پی برده است از این رو همه توان خود را درجهت جلوگیری از قدرتمند تر شدن آزادگان جهان  به رهبری ایران اسلامی به میدان آورده است.


 وی با اشاره به مشکلات و سوء مدیریت های داخلی گفت: باید در جهت رفع مشکلات با تمام توان قدم برداشت اما مبادا این مشکلات مانع از دیدن حقایق و حساسیت جهانی انقلاب اسلامی گردد.


فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بررسی چگونگی مسیر انقلاب اسلامی در آینده تشریح کرد: نظریات در این زمینه متفاوت است؛  تفکر امام خمینی و مقام معظم رهبری انقلاب را نهضتی با دوام،پر قدرت و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه می دانند.


منصوری با یادآوری خاطره ای از دیدار با حضرت امام خمینی در مرداد ماه ۵۸ اظهار داشت: در آن جلسه خصوصی مشکلات زیادی را به امام ابلاغ کردیم، که امام بعد از دلداری و تقدیر از سپاه گفتند: شما مطمئن باشید که ما پرچم این انقلاب را به دست حضرت مهدی خواهیم رساند و همه این تلاش های دشمنان داخلی و خارجی باعث ازدیاد زحمت ما می‌شود اما موفق نخواهند شد.


کارشناس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه افزود: امام در همان دیدار تاکید کردند که همه ما امتحان می‌شویم؛ از آن دیدار حدودا ۴۰ سال می‌گذرد و انواع و اقسام دشمنی ها و دسیسه ها بر علیه انقلاب صورت پذیرفت اما هیچ کدام راه به جایی نبرد.


وی در پایان  پیرامون اهمیت تربیت مدیران آینده به جهت حفظ این رسالت الهی گفت: معضلات کشور از طریق اتحاد حداکثری نهاد های انقلابی نظیر سپاه و بسیج، حوزه های علمیه و... محقق خواهد شد و در صورت عدم وجود یک اتحاد سراسری مشکلات دوچندان و فشار چند برابر خواهد شد.


شایان ذکر است سلسله برنامه های مسیر ماندگار با همت نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس و به مناسب ایام الله دهه فجر هر شب از ساعت ۲۰ در بستر شبکه اجتماعی روبیکا با حضور تنی چند از کارشناسان و مسئولین عالی کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان