کد خبر: ۱۵۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از زمین‌گیر شدن اراذل و اوباش سابقه‌دار در فیروزآباد تا دستگیری دانش‌آموزان مزاحم در فضای مجازی

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

منزل مسكوني 200 كيلو ترياك كشف شد


فرمانده انتظامي استان از كشف 200 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك در بازرسي از يك منزل مسكوني در يكي از محله‌هاي شهرستان شيراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با همكاري كاركنان فرودگاه شيراز با اقدامات فني و پليسي از دپو ترياك در منزل مسكوني يكي از قاچاقچيان مطلع شدند و بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: مأموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل و يك سواري پژو 405 كه در حياط پارك بود موفق شدند 200 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اینکه در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگهداری و دپو هرگونه قاچاق مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

كشف 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق درسپيدان


فرمانده انتظامي سپيدان گفت: با تلاش ماموران اين فرماندهي 30 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل کشف شد.

 احمد فداکار ، در اين خصوص بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با پديده شوم قاچاق، ماموران انتظامي سپيدان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به يك دستگاه کاميون کشنده مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

فرمانده انتظامي سپيدان با بيان اينكه در بازرسي صورت گرفته از این کاميون 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش سوخت‌هاي مكشوفه را 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان سپيدان با اشاره به اينكه راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و يا اطلاع از هرگونه دپو و يا قاچاق مراتب را سريعا از طريق تلفن 110 اطلاع دهند تا نسبت به شناسايي و دستگيري مجرمان اقدام شود.

کشف ماینرهای قاچاق از منازل مسكوني در داراب

فرمانده انتظامي داراب از كشف 12 دستگاه ماينر و کارت گرافیک قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 400 میلیون ریال خبر داد.

 علیرضا نوشاد ، اظهار داشت: مأموران انتظامي داراب با انجام اقدامات فني و تخصصي موفق به شناسايي فعالیت غیرمجاز تعدادي دستگاه ماينر در 4 واحد مسکونی شدند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل‌هاي مذكور اعزام و در بازرسی از آن منازل 12 دستگاه ماينر و کارت گرافیک قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامي داراب با بيان اينكه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه 2 ميليارد و 400 میلیون ریال برآورده شده است، گفت: در این رابطه 4 نفر پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفي شدند.

فرمانده انتظامی داراب از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك به خصوص فعاليت ماينرهاي غيرمجاز و قاچاق، مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

زمین‌گیر شدن اراذل و اوباش سابقه‌دار در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از زمین‌گیر شدن يک اراذل و اوباش سابقه‌دار در اين شهرستان خبر داد.

 مهدی جوکار ، در باره جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر اينكه فردی با سلاح سرد به مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری حمله و باعث رعب و وحشت براي شهروندان شده است كه بررسي موضوع سريعا در دستور كار پليس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي سريعا به محل مورد نظر اعزام و در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه متهم قبل از حضور پليس از محل متواري و خود را مخفي كرده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند مخفيگاه متهم را در يكي از محلات اين شهرستان  شناسايي و براي دستگيري وي وارد عمل شدند كه اين فرد اراذل و اوباش با قمه به سمت پليس حمله‌ور شد.

 جوكار با بيان اينكه ماموران با شگردهاي خاص پليسي موفق شدند اين فرد اراذل  و اوباش را دستگير و يك قبضه قمه از وي نيز كشف كنند، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اينكه در سوابق متهم جرايمي از قبيل شرارت، خرید و فروش مواد مخدر، قدرت نمایی با سلاح و ایجاد رعب و وحشت به چشم مي‌خورد، عنوان داشت: پلیس اجازه عرض اندام و سلب آرامش شهروندان را به هیچ کس نخواهد داد و امنیت مردم خط قرمز اين مجموعه است.

کشف پراید سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه پراید با سابقه سرقت از داراب در بخش شیبکوه اين شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام ، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش شیبکوه فسا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید كه به صورت بلاصاحب در كنار خيابان پارك بود مشکوک شدند.

وی افزود: با بررسی انجام شده از سامانه پلیس آگاهي مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان داراب دارد.

فرمانده انتظامی فسا با بيان اينكه تلاش براي شناسایی و دستگيري سارق در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: برخورد با سارقان و مجرمان به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در آباده

فرمانده انتظامي شهرستان آباده از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در بازرسي از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي با اشاره به اینکه در بازرسي از این اتوبوس 13 عدد گیربکس، سپرجلو  و سینی فن سواری و 12 عدد چمدان مسافرتی خارجی قاچاق كشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه 4 میلیارد ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به معرفی راننده به دستگاه قضائی، تصريح كرد: در بررسي‌هاي بيشتر ميزان 4 كيلو و 900 گرم مواد مخدر از نوع ترياك از درون كيف دستی كمك راننده نيز كشف شد.

دانش‌آموزان مزاحم در فضاي مجازي روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگيري عاملان ايجاد مزاحمت برای دانش آموزان در گروه دانش آموزی در این شهرستان خبر داد.

 فرشید زینلی ، در تشريح این خبر بيان كرد: در پی ارجاع شكوائيه‌اي از سوي مدیر یکی از مدارس مبني بر مزاحمت در گروه مدارس، بررسي موضوع در دستور كار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: كارشناسان در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه افرادی با اقدامات فني وارد لينک گروه مدرسه شده و با تغيير در ساختار و انتشار داده‌هاي مجرمانه باعث رعب و وحشت براي والدین و دانش آموزان شده‌اند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصريح كرد: کارشناسان پليس فتا با يک سري تحقيقات فني و اشراف اطلاعاتی موفق شدند در اين خصوص 3 نفر كه دانش‌آموز بين 12 الي 15 سال بودند را شناسايي و به پليس فتا احضار كنند.

 زينلي با بيان اينكه متهمان در بازجويي اولیه به بزه انتسابي اعتراف و انگيزه خودشان را شوخی و شیطنت عنوان کردند، از شهروندان خواست ضمن ارتقاء سواد رسانه‌اي خود در صورت مواجه شدن با موارد مشابه از ادامه پاسخگويي اجتناب کرده و سريعا مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

سرقت پرايد در شیراز و کشف درکازرون

فرمانده انتظامي کازرون از کشف خودرو پراید سرقتی از شیراز در این شهرستان خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان ، در تشریح این خبر بيان كرد: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران پاسگاه انتظامی کنارتخته حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظی به يک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وي افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

 زراعتیان با بيان اينكه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

دستگیری 33 نفر از مخلان نظم عمومی در لارستان


فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری 33 نفر از مخلان نظم عمومی و مزاحمین نوامیس در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

 سیدمحمد یوسفی در تشریح جزئیات این خبر افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات فني مطلع شدند عده‌ای از افراد معلوم الحال در بازار برای نوامیس مزاحمت ايجاد مي‌كنند كه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل‌هاي از قبل شناسايي شده اعزام و موفق شدند 33 نفر از این افراد که باعث ایجاد مزاحمت برای نوامیس و همچنين رعب و وحشت برای عموم شده بودند را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بيان اينكه پس از انتقال افراد مزاحم عده‌اي از شهروندان از عملكرد پليس تقدیر كردند، گفت: از عموم تقاضا داریم در صورت برخورد با افراد مزاحم و بر هم زنندگان نظم عمومی مراتب از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام كنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ارسنجان

فرمانده انتظامي ارسنجان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی فرهادی ، اظهار داشت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت، فروشندگان مواد مخدر، سارقان و جلب رضایت مردم در سطح حوزه استحفاظي به اجرا در آمد.

وی افزود: در نتيجه اين طرح 10 دستگاه خودرو و 15 دستگاه موتور سیکلت متخلف توقيف و روانه پارکينگ شد که وجود احکام تحت تعقیب قضایی، ايجاد مزاحمت براي شهروندان و رانندگي خطرناك از دلايل عمده توقيف بوده است.

فرمانده انتظامي ارسنجان تصريح کرد: کشف 2 كيلو و 220 گرم انواع مواد مخدر، دستگیری 3 فروشنده ، 3 سارق و کشف 8 فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو و منزل از ديگر دستاوردهاي اين طرح است.

فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان رسالت پليس را ارتقاء امنيت و آرامش شهروندان برشمرد و خاطر نشان کرد: خط و مشی پلیس برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت اجتماعی است.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان