کد خبر: ۱۵۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شورای شهر برای شهروندان شیرازی

حسینی از تخصیص بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شورای شهر برای شهروندان شیرازی خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با بودجه سال گذشته رشد دومین برابری داشته است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نشست خبری رئیس شورای شهر شیراز، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و شهردار شیراز امروز ۴ اسفند ماه با بررسی بودجه ۱۴۰۱ و موارد مصرف بودجه، بدهی های شهرداری، .پروژهای شهرداری و...آغاز شد.

سید ابراهیم حسینی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در این نشست ، با اشاره به اینکه مبلغ کل بودجه سال 1401، پانزده هزار 385 میلیارد تومان است، اظهار کرد: در مقایسه با بودجه سال گذشته 2 و نیم برابر است، اما شورای ششم یک متمم زده که عدد از 6 هزار و 600 آمده به بیش از 9 هزار و 274 میلیارد تومان که با این رقم 60 درصد رشد دارد.

وی افزود: از این مبلغ 5 هزار و 800 میلیارد تومان  متعلق به عوارض، یک هزار و 800 میلیارد تومان بابت مالیات های ملی و محلی  که سهم شهرداری ها مشخص است، علاوه بر این جدول درآمدی 800 میلیارد تومان وام و هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شده و حدود 4 هزار میلیارد تومان فروش املاک نیز پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: جهت ستاد باغات امسال هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و یک منبع نیز به عنوان کمک های دولت وجود دارد که حدود 400 میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه وابستگی به منابع بانکی امسال کمتر شده است، تصریح کرد: فروش زمین یعنی املاک سال گذشته از لحاظ عددی 2 هزار و 300 میلیارد تومان بوده که امسال نیز همین مقدار یعنی حدود 25 درصد است، از لحاظ عوارض و مالیات نیز رشد مطلوبی داشته ایم، در حوزه مالیات ها با توجه به اینکه در چند ماه گذشته تلاش های خوبی صورت گرفته، سابقه این چند ماه که بسیار مثبت بوده به همین دلیل این درآمد ملی و محلی را دو برابر کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه حوزه عوارض ساختمانی نیز افزایش داشته ایم، اظهار کرد: به طور طبیعی عوارض نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این عضو شورا ادامه داد: از حیث هزینه دو بخش اصلی هزینه های جاری و عمرانی داریم که هزینه جاری شامل حقوق و غیره می شود و امسال 2 هزار و 440 میلیارد تومان تمام هزینه جاری شهرداری شیراز بوده و ما بقی آن هزینه های عمرانی می باشد که نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: طبق آخرین بررسی هایی که در دی ماه  انجام شده ، 5 هزار و 600 میلیارد تومان بدهی قطعی شهرداری شیراز بوده که اکنون شهرداری یک هزار و دویست و 2 میلیارد تومان از این بدهی را پرداخت کرده و پیش بینی شده بیش از یک هزار میلیارد تومان دیگر را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه یک امر طبیعی است که شهرداری ها بدهی داشته باشند، عنوان کرد: بخشی نیز از اجاره  اوراق مشارکت  که توسط دولت انجام میشود پرداخت می گردد بنابراین در سال آینده بدهی شهرداری به حدود 2 هزار میلیارد تومان میرسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در پایان با اشاره به اینکه شورای شیراز بر روی دو مورد محرومیت زدایی و سومین حرم اهل بیت(ع) حساسیت دارد، تاکید کرد: برای محرومیت زدایی 525 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده  که 300 میلیارد تومان آن با محوریت محله ها است، 700 میلیارد تومان نیز در مسیر اهداف سومین حرم اهل بیت در خصوص بافت فرسوده در نظر دارد و بودجه فرهنگی نیز نسبت به سال گذشته 4 برابر شده  که 600 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان