کد خبر: ۱۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
تذکر عضو شورا به شهردار؛

حسینی:قانون فصل‌الخطاب باشد/اصنافی: آمادگی کامل شهر شیراز برای استقبال از نوروز

شهردار شیراز از آمادگی شهرداری برای استقبال از نوروز خبر داد و گفت:ورودی‌های شهر از ۱۰ کیلومتری پاکسازی و تابلوهای ترافیکی و سرویس‌های بهداشتی برای استفاده آماده شده است همچنین نواقص در بوستان‌ها برطرف شده و بنرهای تمثال شهدا برای ایام نوروز بهسازی شدند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،سید احسان اصنافی، شهردار شیراز در پنجاه و یکمین صحن علنی شورای شهر شیراز که امروز ۱۵ اسفند ماه برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون آمادگی شهر برای نوروز پرداخت و اظهار کرد:ورودی‌های شهر از ۱۰ کیلومتری پاکسازی و تابلوهای ترافیکی و سرویس‌های بهداشتی برای استفاده آماده شده است همچنین نواقص در بوستان‌ها برطرف شده و  بنرهای تمثال شهدا برای ایام نوروز بهسازی شدند.

وی افزود:۱۲۰ کیلومتر مربع گلکاری و به کارگیری ۳۹ هزار گلدان در کنار اجرای ۸۲ المان شهری از دیگر اقداماتی است که برای نوروز از سوی مدیریت شهری انجام شده همچنین پویش «نه به چهارشنبه سوری» نیز اجرا می‌شود. 

شهردار شیراز با بیان اینکه پنل مدیریت بحران برای بحران‌های احتمالی آماده شده است، عنوان کرد: کمپ زیباشهر، باغ جنت، میدان شیرودی و نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران آماده شده که در مجموع ۲۲۰ کانکس و ۲۲۰۰ چادر می‌شود همچنین برای شرایط اضطراری ۱۳ سالن ورزشی و ۴۲ حسینیه آماده شده است. 

اصنافی با بیان اینکه در پارک‌ها و بوستان‌ها هم فضا مهیا شده است، تاکید کرد: اولویت نخست برای اسکان مسافران مراکز اقامتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها است و  بعد از آن پارک‌ها و بوستان‌ها با این حال تلاش شده که  نواقص اماکن و فضاهای گردشگری برطرف شود. 

وی با بیان اینکه لکه‌گیری آسفالت و رفع اسیب‌ها مدنظر قرار گرفته است، گفت: همچنین ۳۹ غرفه برای تنظیم بازاز و میوه در نظر گرفته شده و با توجه به پیش بینی حجم بالای مسافر در شیراز تدابیر ترافیکی لازم در خیابان‌های اطراف اماکن مذهبی و تاریخی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. 

شهردار شیراز با بیان اینکه ۳۵ پارکینگ نیز برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است، به برنامه‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد:  در حوزه فرهنگی مسابقات ورزشی و فرهنگی خیابانی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از ۲۵ اسفند در نظر گرفته شده است. 

انتشار انیمیشن و مستند به «شیراز آی» همچنین تولید نماهنگ ویژه برنامه‌های نوروزی، برنامه استقبال از مسافران، برپایی سفره هفت سین در ۵ نقطه شهر از دیگر مواردی بود که شهردار شیراز در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به مطالبه‌گری اهالی رسانه درباره کمربندی شیراز گفت: برای کمربندی شیراز؛ ۲ برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داشتیم که سال آینده در بودجه ۷۰ میلیارد برای ایمن سازی کمربندی در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز در ادامه با بیان اینکه برای بلندمدت باید کمربندی جایگزین احداث شود، افزود: تا زمانی که کمربندی جایگزین احداث شود، کمربندی فعلی همین مسیر است که به ۴ تقاطع نیاز دارد و باید تقسیم وظایف شود و برای تصمیم به شورا ارائه خواهیم کرد. 

 اصنافی در پایان از اختصاص ۷۴ دستگاه اتوبوس به شهر شیراز خبر داد و گفت این تعداد اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل داده خواهد شد

در ادامه این جلسه ابراهیم حسینی، عضو شورای شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر تذکری به شهردار داد و گفت: در همه امور به ویژه به کارگیری نیروهای شرکتی جدید و به کارگیری مجدد بازنشستگان باید قانون رعایت شود. 

وی با بیان اینکه قانون باید فصل‌الخطاب باشد، افزود: فشارها و توصیه‌ها نباید شما را از مسیر قانون خارج کند بنابراین با دقت و حساسیت ویژه به این مهم اهتمام ورزید.

 مسافران را با خاطره خوب بدرقه کنیم 

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز با تاکید بر اینکه باید خدمات خوبی در این ایام به مهمانان نوروزی داشته باشیم، گفت: جهت‌گیری‌ها و برنامه‌ها به نحوی باشد که مسافران خاطره خوب از مردم شیراز و شهر شیراز داشته باشند. 

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر نیز در این باره گفت:  پیرو برنامه ایام نوروز هماهنگی نهایی برای اجرای برنامه‌ها این ایام جلسه فوق‌العاده کمیسیون فردا برگزار می‌شود و تکالیفی که جلسه گذشته مشخص شد تا شهرداری اجرا کند، ارزیابی می‌شود. 

کمیته نظارتی برای نوروز تشکیل شود

رضا محمدیان، عضو دیگر شورا نیز در باره صحبت‌های شهردار شیراز گفت: برای نوروز باید شورا کمیته نظارتی برای بررسی نحوه عملکرد شهرداری داشته باشد شهرداری هم عملکرد نوروزی را ارزیابی کند و مدیران و پرسنلی که در نوروز فعالیت دارند مورد تشویق قرار بگیرند.

 محمدرضا هاجری، عضو دیگر شورا  اما در زمینه دیگری صحبت و اظهار نظر کرد: به نظر می‌رسد که شورا در فرصت‌سوزی جلودار شده چراکه درباره نوروز هم در کمیسیون فرهنگی و هم سومین حرم و هم خدمات شهری بحث شده و جلسه امروز هم به این اختصاص یافته است. 

وی با بیان اینکه باید این را تدبیری اندیشید که دوباره کاری نشود، افزود: با وجود اینکه در هیچ یک از تصمیمات مهم شورا از جمله انتخاب شهردار دخیل نبودم و انتقاداتی نیز دارم اما به نظر می‌رسد که حرمت شهردار رعایت نمی‌شود. 

هاجری با بیان اینکه اگر وزن شهردار را کم کنیم جایگاه خودمان را تنزل دادیم، گفت: تضعیف شهردار به نوعی ضعیف‌کردن شورا است که برعکس آن نیز صادق است، ما باید برای مردم خدمت کنیم و به گونه‌ای رفتار کنیم در پایان شورا نتیجه‌ای برای بیان به مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان