کد خبر: ۱۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰

بدحجابی در ادارات دولتی فارس صفر است!

دبير ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر استان فارس گفت: در اين بازرسي‌ها هيچ نقطه منفي و نگران كننده‌اي مشاهده نشد و ارزيابي‌هاي اسنادي و مشاهده‌اي نشان مي‌دهد كه هيچ ناهنجاري در ادارات دولتي در موضوع حجاب و عفاف نداشتيم

دبير ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر استان فارس از اجراي طرح بازرسي از ادارات و دستگاه‌هاي دولتي در موضوع حجاب و عفاف خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين «عبدالرضا خوشنويس» دبير ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر استان فارس در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي از اجراي طرح بازرسي از ادارات و دستگاه‌هاي دولتي در موضوع حجاب و عفاف خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد صيانت از حقوق شهروندي و حريم امنيت عمومي، 12 بند براي تمامي دستگاه‌هاي دولتي و وظائف ويژه براي برخي از دستگاه‌ها و ادارات دولتي در موضوع حجاب و عفاف در استان فارس تعريف شده است.

 

وي با بيان اينكه دستگاه‌هاي اجرائي تجلي و آئينه آموزه‌هاي نظام هستند، ادامه داد: وقتي دست‌اندركاران نظام ظاهر خوبي دارند و در دسترس مردم هستند، مردم از آنان الگو مي‌گيرند.

 

خوشنويس با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم آغاز اجراي امر و نهي ديني در بين مسئولان اجرائي كشور اظهار كرد: خانواده ارباب جمعي نظام اسلامي، خانواده بزرگي است و نگهداري و سلامت اين جامعه و ترميم آسيب‌ديدگي‌ها بسيار مهم است.

 

دبير ستاد احيا امر بهمعروف و نهي از منكر استان فارس با اشاره به طرح بازرسي از ادارات دولتي در موضوع عفاف و حجاب افزود: در اين طرح افراد با شاخص‌هاي برجسته در قالب تيم هاي سازماندهي شده و آموزش ديده براي بازرسي از 20 تا آخر شهريورماه به بيش از 71 دستگاه دولتي استان فارس اعزام شدند.

 

وي ادامه داد: در اين 731 ساعت بازرسي 12 نقطه ضعف و 10 نقطه قوت استخراج شده كه مهمترين آفت و آسيب، اخلال در نحوه ارسال و يا اجراي بخشنامه‌هاي ابلاغي در موضوع حجاب و عفاف به دستگاه‌هاي دولتي بود.

 

اين مقام مسئول بيان كرد: در اين بازرسي‌ها هيچ نقطه منفي و نگران كننده‌اي مشاهده نشد و ارزيابي‌هاي اسنادي و مشاهده‌اي نشان مي‌دهد كه هيچ ناهنجاري در ادارات دولتي در موضوع حجاب و عفاف نداشتيم.

 

وي با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي شيراز در اين موضوع بالاترين رتبه را كسب كرده است، خاطرنشان كرد: 5 دستگاه دولتي پس از دانشگاه علوم پزشكي حائز بيشترين رتبه شده و 6 دستگاه كمترين رتبه را بر اساس موضوعات بندهاي 12 گانه ابلاغي كسب كردند.

 

دبير ستاد احيا امر بهمعروف و نهي از منكر استان فارس اضافه كرد: مرحله دوم اين طرح در چغرافياي بازرسي در تمامي شهرهاي استان فارس و البته در موسسات غيردولتي همكار با دستگاه‌هاي دولتي در قالب 100 هيات بازرسي از 15 مهرماه با ابلاغ آئين نامه مربوطه آغاز و تا 15 اسفندماه ادامه پيدا مي‌كند.

 

به گفته حجت‌الاسلام خوشنويس، نظام اسلامي به دنبال ايجاد اجبار در موضع حجاب و عفاف نيست و ايجاد انگيزه و اشتياق را در جامعه دنبال مي‌كند.

 

وي معتقد است معدل كار در جامعه براي انجام امور ديني رضايت بخش است هرچند برخي صحنه‌ها باعث ناراحتي متدينين مي‌شود.

 ایسنا

برچسب ها: حجاب
نظرات بینندگان