کد خبر: ۱۵۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱

دسته جات ملخ‌های مراکشی در بستر تالاب پریشان کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: نخستین دستجات از این ملخ‌ها به صورت پوره و ملخ بالغ وارد مزارع غلات حاشیه تالاب پریشان شدند .
 به گزارش سرویس اجتماعی شهرستانهای شیرازه ، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: نخستین دستجات از این ملخ‌ها به صورت پوره و ملخ بالغ وارد مزارع غلات حاشیه تالاب پریشان شدند .

رشیدی افزود: بستر تالاب پریشان به دلیل موقعیت جغرافیایی و نوع بافت خاک، محل مناسبی برای تخم ریزی و رشد ملخ مراکشی است که تاخیر در سم‌پاشی و کانون‌کوبی موجب بالدار شدن ملخ‌ها و حمله آن‌ها به مزارع و تخریب همه گیاهان می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ملخ مراکشی از مهمترین گونه‌های ملخ زیان‌آور در ایران است که ابتدا به گیاهان مرتعی و سپس مزارع غلات و صیفی آسیب وارد می‌کند.

رشیدی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه ملخ به مزارع کشاورزی، ۳ تیم پایش تشکیل شده است.

وی افزود: کشاورزان، دامداران و زنبورداران درخواست می‌شود که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ‌ها، به مراتع و علفزار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.

انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان