کد خبر: ۱۵۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس

رسیدگی به ۲۱۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی فارس طی سه ماه گذشته

سالاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

وی افزود:متهمان این پرونده‌ها افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان جریمه نقدی شده اند و علاوه بر این کالا‌های مکشوفه نیز به نفع دولت توقیف و در برخی موارد وسیله نقلیه حامل بار قاچاق نیز ضبط شده است.

 سالاری ادامه داد: از زمان اجرای قانون قاچاق کالا و ارز، تعزیرات حکومتی با صدور احکام قاطع و اعمال مجازات‌های سنگین برای متهمان این پرونده‌ها، به حوزه مبارزه با قاچاق ورود کرده که این موضوع تا حدودی اثرات پیشگیرانه داشته ولیکن شرط لازم و کافی برای محقق شدن اهداف مطلوب، همکاری همه جانبه دستگاه‌های دخیل در سیاستگذاری و نظارت است و البته در این اثنا اقدامات زیربنایی فرهنگی مقوله‌ای است که می‌بایست بطور ویژه به آن پرداخت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: شهروندان چنانچه اطلاعی از دپو و یا حمل کالای قاچاق دارند می‌توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صمت و یا پلیس امنیت اقتصادی استان گزارش کنند تا نسبت به برخورد با متخلفین اقدام قانونی به عمل آید.

انتهای پیام/س 
نظرات بینندگان