کد خبر: ۱۵۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس خبر داد:

امدادرسانی ۳۰تیم هلال احمر به مناطق سیل زده استهبان فارس

درویشی گفت: در پی وقوع سیل روز جمعه ۳۱ تیرماه در منطقه رودبال استهبان فارس ۳۰ تیم امداد و نجات هلال احمر فارس متشکل از۱۵۰ نفر امدادگر به مناطق سیل زده اعزام شدند که متاسفانه در این حادثه ۲۲ نفر از هموطنان که جهت تفریح به این منطقه رفته بودند جان خود را از دست دادند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت:در پی وقوع سیل روز جمعه ۳۱ تیرماه در منطقه رودبال استهبان فارس ۳۰ تیم امداد و نجات هلال احمر فارس متشکل از۱۵۰ نفر امدادگر به مناطق سیل زده اعزام شدند که متاسفانه در این حادثه ۲۲ نفر از هموطنان که جهت تفریح به این منطقه رفته بودند جان خود را از دست دادند.

 درویشی روز سه‌شنبه در رابطه با جزییات امدادرسانی در سیل استهبان فارس افزود: به محض اطلاع از وقوع این حادثه فورا ارزیابی حادثه توسط خانه های هلال در منطقه صورت و تیم های امدادی هلال احمر استهبان به رودبال اعزام شدند که با توجه به گستردگی حادثه تیم های تخصصی جستجو و نجات شهرستان های نیریز، داراب، فسا و جهرم نیز فراخوانده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس همچنین به حضور دو تیم تخصصی جستجو و نجات سگ های تجسس اشاره و اظهار داشت: نجات جان انسانها اولویت اصلی این جمعیت می باشد از همین رو فورا تیم های سگ های تجسس نیز به منطقه اعزام و بامداد روز یکم مرداد ماه تیم امداد هوایی هلال احمر فارس توسط بالگرد این جمیعت به استهبان اعزام و عملیات های تخصصی خود را اجرا کردند.

وی با اعتقاد به اینکه امدادگران هلال احمر تا آخرین نفس پای کار مردم ایستادند، گفت: کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر فارس با رشادتی مثال زدنی و در سخت ترین شرایط آب و هوایی و مخاطرات احتمالی موفق شدند پیکر مفقودین حادثه را جستجو و به مقامات مربوطه تحویل دهند.

امدادرسانی هلال احمر فارس در سیل استهبان کم نظیر بود

مهدی ولی پور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور که جهت ارزیابی روند امدادرسانی به مناطق سیل زده رودبال سفر کرده بود از تلاش امدادگران هلال احمر فارس تقدیر و عنوان کرد: امدادرسانی تیم های عملیاتی هلال احمر فارس در این حادثه کم نظیر بوده که قابل تقدیر است. 

اعزام ۲۴ دستگاه خودرو کمک دار و توزیع اقلام زیستی توسط هلال احمر فارس

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: با توجه به وقوع نوع حادثه و لزوم ناوگان خودرویی مناسبی را میطلبید، ۲۴ دستگاه خودرو کمک دار این جمعیت به محل حادثه اعزام تا روند امدادرسانی تیم های امدادی را سرعت بخشد.
مهدی خوبیار همچنین از توزیع بسته های غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته، چادر، موکت، کنسروجات، کلمن، پتو و گالن آب در مناطق سیل زده خبر داد.

در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در ارتفاعات بین نیریز و استهبان و طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، ۲۲ نفر جان باختند.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان