کد خبر: ۱۵۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
فرماندار گراش در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

خسارت ۴ میلیاردی سیل به راه‌های گراش

طاهر زاده با بیان اینکه فعلا در شرایط کنترل شده ای قرار داریم، گفت: چند باب منزل مسکونی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد تخریب و ۶۰ الی ۷۰ منزل مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده اند. ۳۰ الی ۴۰ اصله درخت در اثر سیل قطع شدند و به راهها و پل ها حدود ۴ میلیارد تومان خسارت وارد شد.
به گزارش اجتماعی شیرازه، محمود طاهر زاده، فرماندار شهرستان گراش،  در خصوص شرایط کنونی این منطقه و اتفاقات ناشی از  ناپایداری جوی،  به شیرازه گفت: از دیروز عصر تا الان بارندگی به صورت سیل آسا ادامه داشت و در این مدت 30 میلی متر باران بارید که خساراتی هم برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما در شرایط متعادلی هستیم، افزود: بارندگی فعلا قطع شده، گروه های جهادی و امدادی در آمادگی کامل قرار دارند از شروع بارندگی کمک رسانی انجام شده است.

طاهرزاده ادامه داد: سه سکونتگاه‌ محمدآباد، سلطان آباد و باغ موسی دستور تخلیه داده ایم. دو مکان نیز برای اسکان موقت آماده کرده ایم که به مردم هم اطلاع رسانی شده است.

فرماندار گراش گفت: در حال حاضر آب گرفتگی معابر تقلیل پیدا کرده و از مردم خواستیم جز برای موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی در عین حال تصریح کرد: تعدادی از منازل دچار آبگرفتگی شده است که  ساکنین به محل اسکان موقت منتقل شدند.

طاهرزاده گفت: فعلا با قطع بارندگی در موقعیت کنترل شده ای هستیم اما اگر بارندگی ادامه پیدا کند مشکلات بیشتر می شود.


فرماندار شهرستان گراش در مورد خسارت های وارد شده به شیرازه گفت: از دیشب تا کنون، چند باب منزل مسکونی بین 50 تا 80 درصد تخریب و 60الی70 منزل مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده اند. 

وی افزود: شب گذشته (سه شنبه شب) چند ساعت قطعی برق را داشتیم.

 به گفته طاهرزاده 30 الی 40 اصله درخت در اثر سیل قطع شدند که بیشترشان نخل بودند.

فرماندار گراش ادامه داد به راهها و پل ها حدود 4 میلیارد تومان خسارت وارد شده، بقیه ادارت مثل آب، برق، جهاد کشاورزی در حال برآورد خسارت  هستند اما فعلا اداره راه با برآورد  4 میلیارد تومان تا ساعت یک ظهر روز چهارشنبه،  بیشترین خسارت را متحمل شده است.

وی با بیان این نکته که بیشترین خسارت در شهرستان گراش رخ داده و خسارت در روستاها کمتر بوده است، توضیح داد:  مسیر رودخانه هایی  که از قدیم الایام به شهر وصل می شدند، به مرور تبدیل به خیابان شده است، اما معابر از بالا بسته نشده و آب در این شرایط وارد شهر می‌شود. 
اما در روستاها چون گستردگی زمین در اطراف را داریم، کانال ها  منحرف شده و خسارت کمتری تا الان در روستاها داریم.

وی اظهار کرد: انشعابات مختلف آب برق گاز تلفن در حال حاضر وصل است ولی همه چیز به تداوم بارندگی بستگی دارد.

انتهای خبر/ح
برچسب ها: سیل ، گراش ، خسارت
نظرات بینندگان