کد خبر: ۱۵۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس:

پنجره واحد کشت گلخانه‌ای تشکیل شود

ایمانیه خواستار انعقاد قرارداد ایجاد یک هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در این استان شد و گفت: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که پنجره واحد گلخانه‌ای در سازمان جهادکشاورزی استان راه‌اندازی شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در جلسه توسعه و رفع مشکلات کشت گلخانه‌ای استان در شیراز، با اشاره به بررسی ۴۰ پروژه مهم استان تا هفته دولت افزود: یکی از این پروژه‌ها توسعه کشت گلخانه‌ای است که باید به آن اولویت بیشتری داده شود.
وی ادامه داد: برای تحقق اهداف مد نظر در این حوزه ضرورت دارد که ضمن مشخص شدن سهم هر شهرستان در نوع کشت، برای آنها نقشه راه ترسیم شود و میزان پیشرفت کار نیز به شکل ماهانه ارائه گردد.
ایمانیه، پیگیری بازاریابی محصولات کشت گلخانه‌ ای را خواستار شد و بیان کرد: در همین ارتباط با مجموعه اتاق بازرگانی فارس و فعالان این عرصه جلساتی برگزار شود و ما نیز آمادگی داریم که مشکلات موجود در این حوزه را پیگیری و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
استاندار فارس با اشاره به طرح در دست اجرای انتقال آب از خلیج فارس به این استان افزود: در صورت نیاز، استفاده از این آب برای تامین آب مورد نیاز گلخانه‌ها را نیز می‌توان در دستور کار قرار داد.

محصولات کشاورزی استان به شکل خام صادر نشود
ایمانیه، با اشاره به قابلیت‌های فارس در زمینه صنایع تبدیلی گفت: این استان در حوزه‌های کشاورزی، باغداری و دامداری به تریب رتبه دوم، اول و چهارم را در کشور دارد و لذا شایسته نیست که محصولات کشاورزی به شکل خام صادر شوند و باید صنایع تبدیلی خود را تقویت کنیم.
وی افزود: لیستی از واحدهای صنایع تبدیلی راکد و یا واحدهایی که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت دارند آماده شود و مسائل و مشکلات آنها در یک جلسه ویژه مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.
استاندار فارس خواستار پیش بینی بسته‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت هر شهرستان استان شد و بیان کرد: آمایش شهرستانی این نوع صنایع کار خوبی است که باید سریعا انجام شود و همچنین بررسی شود که آیا می‌توانیم چندین شهرک صنعتی صنایع تبدیلی به ویژه در برخی شهرستان‌ها داشته باشیم.
وی ادامه داد: در بحث صنایع تبدیلی باید در کشور استان اول باشیم و لذا ضمن جمع بندی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه طی یکسال گذشته، افق تداوم این کار تا سال آینده نیز مشخص شود تا بتوانیم سرمایه گذاری در این حوزه را نسبت به پارسال حداقل دو برابر کنیم.
ایمانیه گفت: بانک ها در بحث رفع مشکلات صنایع استان حتی صنایعی که با بیش از ۵۰ درصد ظرفیتشان کار می‌کنند وارد شوند و از این صنایع حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان