کد خبر: ۱۵۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس:

هجدهمین سوگواره عاشورایی در کانون فارس برگزار می‌شود

هجدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با حضور محمدرضا سنگری در شیراز برگزار می‌شود.


به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: هجدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با هدف شناخت فرهنگ غنی قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی، هنری، اعضای کودک و نوجوان کانون سراسر استان فارس و مربیان و کارشاسان این اداره کل، روز پنجشنبه هفدهم شهریور 1401 در سالن همایش‌های کانون فارسبرگزار می‌شود.

وی افزود: سوگواره عاشورایی امسال با عنوان «حواریون امام حسین علیه‌‌السلام» روایت انسان‌هایی است که هر چند به دین حضرت امام حسین نبودند، ولی هم‌سفر کاروان حسینی شده و از سعادت و شهادت و هم‌رکابی با سید جوانان بهشت سیراب شدند.

کامرانی در ادامه گفت: مربیان و اعضای کانون در آثارشان،  با استفاده از موضوع سوگواره که از سوی دکتر سنگری تعیین شده، بصیرت داشتن را به کودکان و نوجوانان یادآور می‌شوند تا در دام شیاطین نیفتند و قلمرو قلبشان را به روی کژی‌ها و بدی‌ها باز نکنند و به خاطر بسپارند که فکر و اندیشه، جان کلام آدمی و نشان انسانیت و خوبی است.

مدیر کل کانون فارس محورهای هجدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری استان در بخش فرهنگی را معرفی کتاب سوگواره، معرفی شخصیت، برپایی خیمه‌ی حسینی، کتاب‌سازی و  مداحی و در بخش ادبی سرایش و نوشتن شعر و داستان با موضوع عمومی «محرم، عاشورا، امام حسین(ع)» وموضوع ویژه «حواریون و یاران مسیحی امام حسین(ع)» عنوان کرد و افزود: در بخش هنری نیز تصویرسازی کتاب سوگواره، تعریف شده است.

به گفته‌ی کامرانی، اعضای نوجوان مراکز، نونگاه و نوجوان (۱۲ تا ۱۷ سال) (درسطح استان)، مربیان مراکز و کارکنان کانون فارس مخاطب این سوگواره هستند که بر اساس کتاب «حواریون حسین ع» نوشته محمدرضا سنگری آثارشان را به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند و نمایشگاه آثار برگزیده نیز در این سوگواره برپاست. 

 هجدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس پنجشنبه 17 شهریور 1401 در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان