کد خبر: ۱۵۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
معاون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

جشنواره فرهنگی ملی «نهج‌البلاغه» در فارس برگزار می شود

حجت الاسلام مهدوی از برگزاری مهم‌ترین رویداد فرهنگی با عنوان جشنواره فرهنگی ملی «نهج‌البلاغه» در فارس خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی معاون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۲ آبان‌ماه در نشست ماهانه قرآن و عترت دانشگا‌ه‌های فارس از برگزاری مهم‌ترین رویداد فرهنگی با محوریت اهمیت «صحیفه سجادیه» در بین مجامع علمی استان خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی قرار است ویژه دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌ها در قالب‌های آموزشی و پژوهشی، ادبی ـ هنری و دیجیتال در محل دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره کشوری با هدف مطرح كردن صحیفه سجادیه به عنوان سومین كتاب شیعیان و بررسی نکات ادبی موضوع صحیفه سجادیه اجرا خواهد شد، بیان کرد: تلاش داریم با همکاری دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس از نگاه ادبی به کتاب صحیفه سجادیه در دانشگاه‌های کشور پرداخته و این نقیصه را مرتفع کنیم.

مهدوی با یادآوری اینکه در استان فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دبیرخانه جشنواره معرفی شده است، گفت: در هر دانشگاه رابطی معرفی شده تا برای ارسال آثار به دبیرخانه متقاضیان بتوانند بدون هیچ مشکل تا بهمن ماه آثار خود را ارسال کنند.

وی اضافه کرد: قرار است پس از برگزاری اختتامیه این جشنواره رویداد دیگری با عنوان جشنواره فرهنگی ملی «نهج‌البلاغه» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار کنیم.

معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صحیفه‌خوانی را یکی از رویداد های مهم فرهنگی مذهبی در مجموعه دانشگاه دانست و افزود: با همکاری ائمه جماعات، مبلغان، کارشناسان فرهنگسراها در دانشگاه و معاونت فرهنگی می‌توان برنامه‌های متعددی را تا پایان سال اجرا کرد تا موجب علاقه‌مندی و انس بیشتر دانشجویان، اساتید و کارکنان با کتاب نورانی صحیفه سجادیه شود.  

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، دانشگاه
نظرات بینندگان