کد خبر: ۱۵۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس:

کلنگ ۴۰ هزار واحد مسکَن ملی در فارس به زمین خورد

امروز کلنگ ۴۰ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین خورد و عملا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در شهر شیراز و شهر صدرا عملیات اجرایی حدود 15 هزار واحد مسکن ملی آغاز شده و مشکل اساسی که ما داشتیم در شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیتی بود که در ماه های گذشته اراضی املاک مورد نیاز تامین شد.

وی ابراز کرد: امروز کلنگ 40 هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین خورد و عملا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: در توافقاتی که با نیروی زمینی ارتش صورت گرفته در اراضی کمیل آباد، حدود 18 هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ساخته می شود که 10 هزار واحد آن برای کارکنان ارتش می باشد و 8 هزار واحد نیز برای آن دسته از مردم شیراز است که در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: در یکی دو ماه گذشته پیامک هایی برای مردم ارسال شده و حدود 8 هزار نفر از صدرا به شیراز منتقل شده و تعداد زیادی از مردم مبالغ اولیه را در قالب طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده اند و بقیه نیز در حال واریز این مبالغ هستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: امروز در شهرهای دیگر استان نظیر جهرم، فسا، نی ریز، آباده، کازرون و حاجی آباد عملیات اجرایی 40 هزار واحد نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود.

طالبان تصریح کرد: برخی پروژه ها، پروژه های یک طبقه هستند که ما تلاش می کنیم یک سال و نیم دیگر به بهره برداری برسد و تلاش می کنیم پروژه های دو طبقه را دو ساله به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی ابراز کرد: برخی پروژه ها شش طبقه روی پیلوت هستند و تلاش می کنیم این پروژه ها نیز 36 ماهه به بهره برداری برسد.

طابان عنوان کرد: مبنای قراردادهای ما مبلغ 4 میلیون و 500 هزارتومان در سه ماهه سوم سال 1400 می باشد بسته به تعدیل و شرایط اعلام شده از سوی سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور، مبالغی به مبلغ اولیه اضافه می شود و در پایان پروژه مشخص است که چه مبلغی را مردم می بایست پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: در شهرهای کوچک 300 میلیون تومان و 400 میلیون تومان وام پرداخت می شود که از مبلغ اصلی کسر شده و بقیه را مردم باید پرداخت کنند.

این مقام مسئول گفت: حدود 140 واحد مسکن را در قالب این طرح باید در استان فارس بسازیم که ساخت حدود 15 هزار واحد از قبل آغاز شده و امروز نیز ساخت 40 هزار واحد مسکن آغاز می شود.

طالبان اظهار کرد: حدود 75 هزار واحد مسکن باید در قالب این طرح برای شهر شیراز بسازیم که مقداری در صدرا ساخته شده و برای بقیه این مقدار، اراضی املاک تامین شده و در حال طی مراحل قانونی است و هنوز قطعیت پیدا نکرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در خصوص بمو بحث هایی در خصوص محیط زیست وجود دارد و در حال طی روند قانونی هستیم و اگر به لحاظ قانونی مشکلات حل شود حتما در خدمت طرح نهضت ملی مسکن قرار می گیرد.

وی ابراز کرد: در طرح نهضت ملی مسکن دولت اراضی و املاکش را با نرخ تقریبا صفر در خدمت مردم می گذارد اما در بافت فرسوده، دولت اراضی و املاکی ندارد و این اراضی متعلق به مردم است. بنابراین در بافت های فرسوده هدف مان نوسازی است و فرآیند آن نیز تعریف شده و دولت و شهرداری ها نیز سیاست های تشویقی را برای این منظور در نظر می گیرند.

طالبان بیان کرد: 15 هزار واحد مسکن که در استان پروژه ساخت آنها آغاز شده به طور متوسط بین 20 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

انتهای پیام/ر/س


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، مسکن
نظرات بینندگان