کد خبر: ۱۵۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱
پنجشنبه های شهدایی با شیرازه:

نام سردار شهید محمد ابراهیمی به نیکی می درخشد

شهید حاج محمد ابراهیمی مسجد جامع عتیق شیراز را پایگاه فعالیتهای سیاسی و انقلابی قرار داده و همدوش با امت انقلابی و تحت توجهات و راهنمایی های شهید محراب آیت الله دستغیب قدمهای مؤثری را درجهت پیروزی انقلاب اسلامی برداشت .
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محلة قصرالدشت شیراز درآستانة پاییز 1341 باردیگر حال و هوایی بهاری گرفت وکودکی از قبیلة سبز سپیدار پا به عرصة حیات گذاشت . دوران پرنشاط کودکی را در دامان پدر و مادری مهربان گذراند و با شور و نشاطی کودکانه راهی مدرسه شد.

 وی دوران مختلف تحصیل را در زادگاه خود شیراز پشت سر گذاشت و با دریافت مدرک دیپلم از تحصیل فراغت یافت.

شهید حاج محمد ابراهیمی مسجد جامع عتیق شیراز را پایگاه فعالیتهای سیاسی و انقلابی قرار داده و همدوش با امت انقلابی و تحت توجهات و راهنمایی های شهید محراب آیت الله دستغیب قدمهای مؤثری را درجهت پیروزی انقلاب اسلامی برداشت . از بنیانگذاران بسیج مردمی در شیراز نام سردار شهید محمد ابراهیمی به نیکی می درخشد .

وی  که در بحبوحه ی انقلاب از هیچ کوششی در جهت برپایی نظام اسلامی دریغ نداشت ، پس از پیروزی انقلاب نیز مشتاق تر از پیش به فعالیتهای مبارزاتی خود ادامه داد.در سال 1360 از طریق بسیج سپاه شیراز راهی میادین نبرد حق علیه باطل گردید و حماسه هایی جاودان از خود به یادگارگذاشت . شهید ابراهیمی در مدت زمان حضور در جبهه در عملیاتهای متعددی شرکت کرد و مسؤولیتهای مختلفی را عهده دار گردید. وی مدتی به عنوان معاون تدارکات و لجستیک لشکر 19 فجر به انجام وظیفه پرداخت . علاوه بر این ، مدتی نیز مسؤلیت مخابرات لشکر را به عهده گرفت .

شهید ابراهیمی در دوران کودکی بسیار مهربان و مظلوم بوده به گونه ای که مادرش نقل می کند ؛ یک شب در کودکی حاج محمد آقا خواب میبیند که امام زمان (عج) ظهور کرده و زنان بد حجاب را در بازار وکیل میسوزند. در دوران نوجوانی حاج محمد در مسجد عظیمی واقع در خیابان منوچهری (اول قاآنی) فعالیت چشمگیری داشته است. در دوران جنگ در ماه مبارک رمضان حاج محمد به دلیل علاقه زیاد به این ماه در شیراز مانده تا بتواند روزه خود را تمام و کمال بگیرد.

حاج محمد در سال 1366 برای زیارت به مکه می رو‌د که در آن سال تعدادی از زائران ایران توسط ماموران عربی به  شهادت می رسند وی در عربستان  هم دست از فعالیت خود بر نداشته و به مبارزه می پردازد، به طوری که یکی از اقوامشان که در آن سال در مکه بوده به حاجی می گوید دست از فعالیت های خود بردارد ، چون عکس شهید را در روزنامه های عربی زده بودند و ایشان دیده بود و به شهید گفت؛ امکان دارد که ستگیرش کنند.

سردار شهید حاج محمد ابراهیمی عملیاتهای متعددی را عرصه ی رشادتها و دلاورمردیهای خود ساخته و در راه دفاع از اسلام و میهن اسلامی بارها مورد اصابت تیر و ترکش دشمن بعثی قرار گرفت ؛ از جمله در عملیات قدس3 از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد . با این همه دست از تلاش و مبارزه برنداشت تا اینکه در چهارم تیرماه67 13بر اثر استشمام گازهای مسموم دشمن در آرامشی ابدی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به نام مقدس شهید افتخار یافت . جزیرة مجنون وعده گاه دیدار او با شاهد ازلی است .

بدین سان کارنامة افتخارات مردی از مردان خون و حماسه بسته شد . اینک بر ما ست که با حفظ ارزشهای شهادت از رهپویان واقعی او باشیم . شهید در فرازی از پیام خود در تبیین این مهم چنین گفته است :

حاج محمد معمولا سوره واقعه را هر شب میخواند و این را ترک نمبکرد حتی در جبهه و شبهای عملیات.

 خبر شهادت حاج محمد ابتدا به برادر وی یعنی آقا رسول گفته شده سپس به همسر شهید که ایشان هم در اهواز(جبهه) بودند سپس به مادر شهید می گویند که تا پنجشنبه صبر کنید با وجودی که می خواستند پنجشنبه شهید را به خاک بسپارند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان