کد خبر: ۱۵۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس مطرح کرد؛

صدور ۷۱ مجوز کار آفرینی در استان فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: ۵۷ مجوز ایجاد دفاتر مشاوره کارآفرینی ، ۴ مجوز شتاب‌ دهنده،۶ مجوز کافه کارآفرینی و ۴ مجوز فضای کاری مشترک در حوزه کارآفرینی فارس صادر شد.
به گزارش شیرازه، وحید خداپرست در دیدار با تعدادی از کارآفرینان برتر استان فارس به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، افزود: با توجه به آغاز هفته جهانی کارآفرینی از ۲۵ آبان‌ماه و لزوم اجرای برنامه‌هایی در جهت ترویج فرهنگ کارآفرینی، بیش از ۴۰ ویژه برنامه برای این ایام در سطح استان پیش بینی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه کارآفرینی از طریق ایجاد دفاتر مشاوره کارآفرینی، انجمن کارآفرینان و مجمع خیرین کارآفرین در سطح استان دنبال می‌شود، گفت: ایجاد دفاتر مشاوره با هدف ارائه مشورت مبتنی بر دانش، هدایت استارتاپ‌های کارآفرین و حمایت از آن و افزایش ظریب موفقیت این واحدها در سطح استان دنبال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه ۵۷ مجوز ایجاد دفاتر مشاوره کارآفرینی در سطح این استان صادر شده که فارس از این نظر در کشور پیشرو است، افزود: ۴ مجوز شتاب دهنده، ۶ مجوز کافه کارآفرینی و ۴ مجوز فضای کاری مشترک در حوزه کارآفرینی فارس صادر شده است.

وی ادامه داد: انجمن صنفی دفاتر مشاوره کارآفرینی نیز در استان فارس تأسیس شده که در سطح کشور منحصر به فرد است.

وی اضافه کرد: کانون کارآفرینی استان فارس با هدف توسعه زیست بوم کارآفرینی این استان فعالیت خود را از سال ۹۳ در فارس آغاز کرد و همچنین مجمع خیرین اشتغالزا و کارآفرین این استان نیز با هدف کمک به کارآفرینان فارس از سال ۹۵ کار خود را شروع کرده است.

خداپرست با بیان اینکه انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر هر ساله در فارس انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۱۴ دوره این جشنواره در سطح کشور برگزار شده که ۹۰ نفر کارآفرین برتر فارس در قالب برگزاری آن به جامعه معرفی و ۲۳ کارآفرین نیز در سطح ملی بعنوان برتر انتخاب شده‌اند.

رئیس اتاق تعاون استان فارس نیز در ادامه این نشست گفت: بخش تعاون در فارس با ۶ هزار تعاونی در گرایش‌های مختلف فعالیت دارد و با ۲ میلیون نفر عضو ۸۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

مجتبی محلاتی افزود: بخش تعاون فارس حدود ۸ درصد اشتغال جامعه را رقم زده و سهم این بخش از اقتصاد استان کم است.

وی ادامه داد: این موضوع مهمی است که ارگان‌های دولتی بخصوص در حوزه اقتصادی سهم بخش تعاون را در هر حوزه مشخص و جدا کنند.

در ادامه این دیدار که با حضور استاندار فارس و تعدادی از مدیران ارشد استان برگزار شد، رؤسای کانون کارآفرینان، انجمن صنفی دفاتر کارآفرینی و مجمع خیرین اشتغالزا و کارآفرین استان فارس درخواست‌ها و مطالبات خود را از مدیریت ارشد استان فارس بیان کردند.

نظرات بینندگان