کد خبر: ۱۵۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
گزارش مردمی شیرازه از استقبال شهدای گمنام؛

شهدا گل سرسبد جامعه هستند

امروز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام میزبان ۱۰ آلاله گلگونی بود که روزگاری به عنوان سربازان ولایت لباس رزم پوشیدند و امروز با لقب و عنوان سربازان گمنام راهی شهر و دیاری شدند که شاید فرسنگها با زادگاه و خانواده هایشان فاصله دارد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،امروز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام میزبان ۱۰ آلاله گلگونی بود که روزگاری به عنوان سربازان ولایت لباس رزم پوشیدند و امروز با لقب و عنوان سربازان گمنام راهی شهر و دیاری شدند که شاید فرسنگها با زادگاه و خانواده هایشان فاصله ودارد، اما انچنان با شور و شوق و میان اشک های گرم هم وطنانشان بر روی دستهای اهالی این کلانشهر تشیع شدند که گویی فرزندان  همین پدران و مادران هستند.

در حاشیه استقبال از شهدا در گفتگو با چند تن از اهالی شهر جویای حال و احوالشان از مراسم شدیم.

سارا شاه رضایی خادم شهید استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه خوشحالم که دهه فاطمیه  امسال با حضور شهدا شروع می شود و شهدا منت گذاشتند یلدا امسال ما را  با حضورشان فاطمی کردند گفت: تنها دعای ما در جوار مطهر شهدا ظهور منجی عالم بشریت است .

وی در ادامه افزود:نقش شهدا در کشور ما بسیار پر رنگ است و همین حضور و استقبال باشکوه از این مقام های شامخ دال بر اهمیت انها است

زهرا ابراهیمی شهروند شیرازی با بیان اینکه قدم این شهدا را خیلی مبارک می دانم و آمدیم همه خواهران و برادران عهد و پیمانمان را مجدد با آنها ببندیم تصریح کرد:که تا آخرین قطره خون راه شهدا را ادامه می دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد:ما با چادر آمدیم مراسم استقبال شهدای عزیز که نشان دهیم ایام فاطمیه و شب یلدای امسال یلدای شهدایی خواهد بود.

نگار غفوریان گفت:امروز در تشییع شهدایی هستیم که حضورشان در شهرمان مصادف شده با بلندای شب یلدا و ایام فاطمیه، میزبان شهدای گمنام هستیم که وجه تشبیه این شهدا با حضرت زهرا ‌(س) در گمنام بودن آنهاست.

دقیق دیگر شهروند شیرازی گفت:خدا توفیق داد که یکباره شهدا ما رو طلبیدند امروز از سحر تاکنون روحیه نامناسبی داشتم ،خیلی وقت بود نتونستم برم گلزار شهدا و امروز شهدا مهمان ما بودند و هرجا کم آوردیم و شهدا با حضورشون برکت دادند.

سوسن آذری شهروند شیرازی نیز عنوان کرد: وظیفه ما است بیاییم مراسم شهدا زیرا اینها تمام زندگی خود را برای ما فدا کردند و اکنون وظیفه ما است در قبال آنها با یک قدم رنجه کوچک از،دینی که به گردنمان است ادا کنیم .

وی افزود :آنچه که نگران کننده است اوضاع امروز جامعه است و نارحت میشم که چرا برخی قدر نشناس هستند و یادشان رفته که شهدا جان دادند که ما در رفاه و اسایش باشیم همچنین شهدا گل سرسبد جامعه ما هستند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان