کد خبر: ۱۵۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۶ دی ۱۴۰۱
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

فارس جزو استان های برتر در دریافت زکات است

دژکام گفت: فارس از جمله استان‌های برتر کشور در زمینه زکات است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس پنجشنبه ۱۶ دی ماه در هجدهمین همایش سراسری زکات در شیراز بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در استان فارس و کشور حائز اهمیت است موضوع ترویج زکات بوده از این رو باید شرایطی در جامعه ایجاد شود که فردی که می‌خواهد به این فریضه عمل کند آگاهی مناسبی در این بخش داشته باشد.

وی ادامه داد: نحوه پرداخت زکات در جامعه از دیگر موضوعاتی است که باید در جامعه تبیین شود از این رو کارکردهای اجتماعی زکات نیز از دیگر مسائلی است که باید در جامعه به آن پرداخته شود.

 آیت الله دژکام افزود: بر اساس تعالیم قرآن زکات باید در قالب‌های مشخصی هزینه شود که از جمله این کارکردها می‌توان به کمک به فقرا و فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان فارس جزو استان‌های کشاورزی در کشور است از این رو پرداخت زکات در استان فارس نیز رشد قابل توجهی است.

به گفته وی مقرر شده تا شورایی در تمامی شهرستان‌های استان فارس ایجاد شود تا افراد بتوانند به راحتی نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند.

امام جمعه شیراز  در پایان در خصوص وضعیت دریافت زکات در فارس بیان کرد: استان فارس جایگاه خوبی در دریافت زکات داشته و توانسته جزو استان‌های برتر کشور در زمینه دریافت زکات باشد.

انتهای پیام/ف
منبع: مهر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان