کد خبر: ۱۵۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۴ آذر ۱۴۰۱
مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

توزیع ۱۹میلیون نفت سفید در فارس/وضعیت ذخیره سازی سوخت خوب است

طاهری از توزیع ۱۹میلیون لیتر نفت سفید در فارس خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، با افزایش سرما و کاهش دما، تامین سوخت مورد نیاز یکی از ضروریات در مناطق روستایی و فاقد گاز طبیعی است تا از این طریق مردم این مناطق نسبت به گرم کردن فضای منزل و بهره برداری از وسایل و ماشین آلات کشاورزی خود اقدام نمایند.

اسداله طاهری مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه از توزیع  ۱۹ میلیون لیتر نفت سفید در سطح استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: این مقدار عمدتا در نقاط فاقد گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نوع سوخت به صورت پراکنده در نقاط سرد و معتدل و گرم استان توزیع شده و همچنان هم ادامه دارد، افزود: این اقدام به صورت الکترونیکی صورت گرفته و میزان سهم هر خانواده، بستگی به تعداد افراد خانوار دارد که این سهمیه به کارت بانکی سرپرست خانواده تعلق گرفته و از این طریق شارژ می شود.

مشکل خاصی در توزیع بنزین یورو وجود ندارد

طاهری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص وضعیت بنزین در جایگاه های سوخت، عنوان کرد: به علت اینکه پالایشگاه شیراز بنزین یورو تولید نمی کند این محصول را از پالایشگاه بندر عباس تهیه نموده اما مدتی است که به علت پاره ای از محدودیت ها، فعلا تولید بنزین یورو در این پالایشگاه نیز متوقف شده ولی مقدار ارسالی شان تقریباً متناسب با استانداردهای جهانی است و مشکل خاصی ندارد. 

وی همچنین اظهار کرد: وضعیت کلی سوخت در استان معمولی است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم  و تمام فرآورده های نفتی مان به صورت معمولی در حال توزیع است. 

طاهری اشاره ای به میزان سوخت دریافتی کامیون ها نیز کرد و افزود: کامیون هایی که درون شهر تردد دارند باربرگ و آنهایی که خارج از شهر عبور می کنند بارنامه دریافت می کنند و بسته به نوع تناژ کامیون ها، کلاسی که دارند و همچنین بارنامه و باربرگ ها، سوخت شان در کارت شارژ می شود و این شارژ و سوخت هم به وسیله مرکز انجام می شود و ارتباطی با استان ها ندارد. 

مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس با بیان اینکه جو سازی هایی در خصوص کمبود سوخت انجام شده بود که صحت ندارد، اظهار کرد: هیچ گونه کمبودی در زمینه نفت سفید و سوخت های دیگر نداریم و وضعیت ذخیره سازی مان خوب است. 

افزایش 35 درصدی کرایه کامیون ها از ابتدای آذرماه

طاهری تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن روز حمل و نقل، تمهیداتی در حوزه نفت کش ها اندیشیده شده به این صورت که کرایه نفت کش هایی که از مبادی بوشهر، بندرعباس، ماهشهر و... برایمان سوخت می اورند افزایش یافته است. به طور مثال از ابتدای آذرماه، علاوه بر ۳۵ درصدی که ابتدای سال افزایش داده بودیم،  ۲۵ درصد دیگر نیز افزایش داده ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: ما برای تشویق نفت کش ها علاوه بر موارد مذکور، ۲۰ درصد هم برای نیروگاه های استان در نظر گرفتیم. 

مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس اضافه کرد: از ابتدای فصل سرما معمولا نیروگاه های استان فارس نیازمند سوخت دوم هستند و گاز آنها قطع می شود و باید از گازوئیل یا نفت گاز استفاده کنند که در این راستا نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی در مورد سوخت صنایع و کارگاه هایی که به سوخت نیاز دارند نیز اظهار کرد: این راستا مشکل خاصی نیست و صنایعی که تحت پوشش اداره کل صمت هستند باید مدارکی را در سیستم ثبت کرده و تقاضای خود را به سازمان مذکور تارائه دهند تا آنها تایید کرده و دستور لازم اعلام شود تا با ثبت در سیستم شرکت پخش فرآورده های نفتی، کمتر از ۲۴ ساعت و در روزهای اداری کمتر از دو ساعت،  سوخت آنها را بررسی کرده و انجام دهیم. 

وی عنوان کرد: سوخت مورد نیاز پروژه های راهسازی را سازمان راهداری و حمل و نقل، مواردی را که مربوط به اداره جهاد کشاورزی است این اداره خود پیگیری کرده، و مصارف مورد نیاز شهرداری، هر یک از این سوخت ها را که متولی تایید کند بلافاصله شرکت پخش فرآورده های نفتی تامین می کند. 

طاهری در پایان اظهار کرد: بر اساس اعلام پلیس راهور تقربیا بالاتر از ۹۵ درصد ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری شده اند و اینها ثبت نام نموده و به صورت فصلی تقاضا کرده و اداره جهاد کشاورزی شهرستان آنها را تایید کرده و  پس از آن شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز آنها را ثبت کرده و سوخت شان را دریافت می کنند. 

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، سوخت
نظرات بینندگان