کد خبر: ۱۵۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
خبر‌های خوب دهه فجر؛

از تقدیم جایزه جشنواره فجر به زلزله‌زدگان خوی تا برد تیم ملی هاکی مقابل آمریکا

خوش قدم بودن انقلاب اسلامی، این پیام را به دنیا مخابره کرد که ایران و ایرانی در هر کسوت و جایگاهی که باشد باز هم برای حفظ این آب و خاک متحد شده و چشم جهانیان را به خود خیره می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، از قدیم گفته اند مولود خوش قدم برکت و خوشحالی با خود به همراه دارد و این حکایت قدیمی چه خوب بر قامت مولود انقلاب اسلامی نشسته است چرا که از بدو تولد که به رهبری امام خمینی و انسجام ملی مردم ایران پا به عرصه گذاشت برکت ها و دستاوردهای بسیار زیادی را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورد.

برکات و دستاوردی که اگر قرار باشد با قبل از این مولود مبارک مقایسه کنیم ایران را در دو جایگاه صفر و صد قرار می‌دهد. از دستاوردهای عمرانی بهداشتی آموزشی سلامت پزشکی فناورانه گرفته تا رتبه های برتری که دانشمندان و اساتید ایرانی در عرصه های مختلف در دنیا کسب کرده و موجب شده تا این سرزمین با اقتدار و افتخار و بعد از ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب همچنان در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

خوش یُمن و خوش قدم بودن انقلاب اسلامی امسال نیز این پیام را به دنیا مخابره کرد که ایران و ایرانی در هر کسوت پیشه دیدگاه و جایگاهی که باشد باز هم برای حفظ این سرزمین و این آب و خاک متحد شده و چشم جهانیان را به خود خیره می کند

اکنون در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همانطور که مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در توییتی به عفو گسترده زندانیان توسط مقام معظم رهبری و حضور کم سابقه جمعیت چندین میلیونی در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد، قطعاً این دو خبر خوب از برکات تولد دوباره انقلاب اسلامی است.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در توییتی درباره عفو رهبری و راهپیمایی ۲۲ بهمن نوشت:

‏آزادی گسترده زندانیان و حضور کم‌سابقه جمعیت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دو خبر خوب این روزها بودند. در این دو موضوع حکمرانان و مردم جای درست ایستادند و تندروان خارجی و داخلی را ناکام گذاشتند.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات هم چنین نوشت: امید این که خبرهای خوبی از این قبیل تداوم پیدا کند و مناسبات حاکمیت و مردم تجدید و تحکیم شود.

و اما در ادامه چند رویداد و اتفاق خوب دیگر که درست در همین بحبوحه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است اشاره می کنیم که شاید برای هموطنان خالی از لطف نباشد.

 در ۴۴امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تیم ملی هاکی ایران با برد در مقابل آمریکا بر سکوی سوم جهان ایستاد که این برد شیرین آن هم مقابل آمریکا خود یک سربلندی دیگر در عرصه ورزش است.

و اما درعرصه فرهنگ و سینما؛ 

اقدام شب گذشته محمد حسین لطیفی کارگردان بنام کشورمان پیامی بود خطاب به سلبریتی‌های خود فروخته‌ای که شهرت چشم‌شان را چنان کور کرد که وطن‌شان را به کم‌ترین بها فروختند.

لطیفی لحظاتی پس از اعلام نامش به عنوان برنده کارگردانی بخش مقاومت، برای فیلم "غریب" که توسط داوران خارجی داوری شده بود، سیمرغ و لوح تقدیر خود را تقدیم به دختر شهید بروجردی نمود و گفت: واقعیت این جایزه نمی‌توانست از آنِ من باشد، چون اگر می‌گوییم مقاومت، مقاومت واقعی متعلق به شهدای ما بود و من فقط آن را به تصویر کشیده‌ام.

سیمرغ بهترین اثر در بخش جلوه گاه شرق به بازیگر نوجوان سبحان رخشانی، برای بازی در فیلم "هوک" تقدیم شد که وی نیز با حضور بر روی صحنه این جایزه را به مردم سیستان و بلوچستان تقدیم کرد که این خود یک حرکت غرور آفرین و پیامی است برای آنان که می‌خواهند در این مسیر و برای ایران قدم بردارند.

مجید صالحی به عنوان برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر، برای فیلم "شماره ۱۰" جایزه خودش  را که یک دستگاه تارا بود به مردم زلزله زده خوی بخشید و سیمرغش را نیز به تمام دختران و زنان ایران اهدا نمود.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در اختتامیه فیلم فجر پس از تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجب به اهمیت تبیین در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: سینمای ایران به عنوان مهمترین عنصر فرهنگی در جهاد تبیین رهبری انقلاب باید به عهده دار امیدبخشی و فضایل اخلاقی در جامعه ایرانی باشد.

و در پایان امید است به یمن برکت انقلاب اسلامی و حضور بی سابقه مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، همچنان شاهد خبرهای خوبی در عرصه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان