کد خبر: ۱۵۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
در شیراز برگزار شد:

مسابقات نظامی جام سپهبد‌های اخلاص قرارگاه‌های منطقه‌ای نزاجا

مرحله نهایی مسابقات نظامی جام سپهبد‌های اخلاص قرارگاه‌های منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی دارنگون شیراز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، امیر، نوذر نعمتی، جانشین نزاجا در حاشیه اختتامیه مسابقات نظامی جام سپهبد‌های اخلاص قرارگاه‌های منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در منطقه عمومی دارنگون شیراز برگزار شد، اظهار کرد: نفرات و تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات از رده‌های پایین گروهان و گردان تا بالاترین رده‌ها مثل قرارگاه‌های منطقه‌ای به صورت مرحله به مرحله با یکدیگر رقابت کرده و نفرات برتر به مسابقات اصلی در سطح نیروی زمینی راه پیدا می‌کنند که ما امروز شاهد مرحله نهایی آن هستیم.

وی افزود: ما در این مسابقات سعی کرده‌ایم که جوانب مختلفی را که نیروی زمینی در رزم نیاز دارد به صورت مسابقه طراحی و اجرا کنیم تا ضمن ارزیابی مهارت‌های مختلف کارکنان، رسته‌های گوناگون نیروی زمینی در یک رقابت سالم و در یک میدان مشابه با میدان واقعی رزم توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

امیر نعمتی با بیان اینکه در این مسابقات از گلوله‌های جنگی که نیاز به مهارت خاصی دارد استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: در طول مدت زمان 10 ماهه‌ای که این مسابقات در حال برگزاری است با سانحه یا مشکل خاصی روبه‌رو نشده ایم که جای شکرگزاری دارد.

امیر رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس نیز در اختتامیه این مسابقات در سخنانی بیان کرد: این مسابقات در 31 رشته به صورت همزمان در استان‌های تهران، اصفهان و فارس برگزار که استان فارس عهده‌دار بیشترین میزبانی یعنی 14 رشته نظامی در این رقابت‌ها بود.

وی افزود: این مسابقات هر ساله به منظور ارتقای توان رزمی یگان‌های عملیاتی نزاجا و نیز آمادگی برای شرکت در مسابقات ارتش‌های جهان اجرا می‌شود که مراحل مقدماتی آن در ماه‌های گذشته برگزار شده و امروز مرحله نهایی این مسابقات با حضور 250 شرکت کننده در منطقه عمومی دارنگون شیراز در حال برگزاری است.

امیر رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور 7 یگان عمده نیروی زمینی ارتش در استان فارس این ماموریت به قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در این استان واگذار شد تا با فراهم کردن زمین و امکانات لازم میزبان مرحله نهایی این رقابت‌ها باشد.

به گزارش شیرازه، در روز پایانی این رقابت‌ها به ترتیب قرارگاه شمال شرق، قرارگاه شمال‌غرب و قرارگاه منطقه فارس نیروی زمینی ارتش موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم تیمی شدند و از نفرات برتر با اهدای مدل و لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان