کد خبر: ۱۵۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
گفتگوی شیرازه با اهالی سومین حرم اهل بیت؛

منتظران ظهور از امام عصر چه‌ می‌خواهند؟

به مناسبت میلاد مهدی موعود(عج)به میان مردم شیراز رفتیم تا بدانیم دل‌های بی‌قرارشان با بردن نام چه کسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، به باور بسیاری از روانشاسان، انسان‌ همواره به دنبال یك گمشده‌ای است كه بتواند او را به آرامش برساند و از دغدغه‌ها رهایی بخشد. کسی که با بردن نامش دل آدمی آرام و قرار گیرد و او را منجی و نجات‌بخش درد و رنج‌هایش بداند و این نیاز نه تنها در مسلمانان و شیعیان جهان، بلکه در وجود تک تک انسان‌ها نهفته است. به‌گونه‌ای که گاه در جستجوی این گمشده و این منجی روزها و ماه‌ها و سال‌ها به جستجو و انتظار می‌نشیند.

از آنجا که دستیابی به آرامش واقعی یکی از خواسته‌های همیشگی بشر بوده و در همین راستا، در طول تاریخ تلاش‌ها و رنج‌های بسیاری را به جان دل پذیرفته است، در نتیجه بخش عمده‌ای از تلاش‌های علمی بشر در جهت تامین امکاناتی بوده که آرامش و آسایش خاطر را برای انسان به ارمغان آورد.

اما حتی علم پیشرفته بشری و ایجاد امکانات بروز دنیا هم نتوانست جای خالی منجی را در زندگی انسان‌ها پر کند و به همین خاطر روانشناسان نیز به دنبال یافتن علت این امر برآمدند و از طریق آمارگیری به این نتیجه رسیدند که مهم‌ترین عامل در درمان بیماری‌های روانی، دین است و درصد بهبودی بیمارانی که معتقد به دین هستند بسیار بیشتر از دیگران است.

پس در این میان منجی و گمشده بشر می‌بایست کسی باشد که مولود دین و فرستاده پروردگاری باشد که خود خالق تمام هستی است. 

اگر چه در طول تاریخ بشریت تا کنون خداوند فرستادگانی را جهت به آرامش رساندن بندگانش مبعوث نموده، اما سالیان سال است که جهان را چشم انتظار منجی موعودی گذاشته که نامش آرامش جانها و آمدنش  آرزوی بشر است.

هم او که حجت خدا بر روی زمین و گمگشته تمام دل‌های بی‌قرار شیعیان است.

آری امام عصر(عج) همان منجی، نجات‌دهنده‌، گمشده و آرام و قراری است که خداوند وعده‌اش را به بشر داده و از آنها خواسته تا به‌گونه‌ای زندگی کنند که انگار هر لحظه منتظر آمدنش هستند.

از همین رو سالیان سال است که در اقصی نقاط جهان به ویژه کشور‌های اسلامی روز ۱۵ شعبان که مصادف با ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)است، مردم به جشن و پایکوبی می‌پردازند و به نوعی این عید را "عید امید" می‌دانند. عیدی که در آن کل شهر را آذین کرده و گوشه و کنار شهر با برپایی موکب‌های مختلف هم‌وطنان خود را در این جشن بزرگ شریک می‌نمایند.

در این روز که عید امید مسلمانان جهان است، همگی دست دعا به سوی خانه حضرت یار برده‌اند و به امیدی از او تقاضای اجابت دعاهایشان را دارند.

درد دل شیرازی‌ها با امام زمان(عج)

مردم شهر شیراز هم مثل دیگر شیعیان سراسر جهان خواسته‌های رنگارنگی از  منجی خود دارند، اما دعای اول همه "اللهم عجل لولیک فرج" بود.

محمد جواد ۱۲ ساله در پاسخ به این سوال که در روز میلاد امام زمان چه خواسته‌ای از ایشان داری، فرج امام عصر را بزرگ‌ترین خواسته خود می‌داند.

یکی طلب فرزند دارد و دیگری آرزوی خوشبختی و رضا جوان ۲۸ ساله‌ای که در قنادی مشغول به کار است، می‌گوید: یکی از خواسته‌های قلبی‌ام ظهور آقاست و بعد از آن خداوند من را در مسیر زندگی و عشق به اهل بیت ثابت قدم بردارد.

دختر جوانی قبولی در دانشگاه را می‌خواهد و دوستش شفای مادر بیمارش را، اما دعای پیرمرد دستفروش عجیب و جالب بود.

این مرد میانسال گفت: از امام زمان می‌خواهم همین امشب و در شب میلادش مرگ را نصیبم کند که مردن در این روز مایه افتخار من است.

از فردی که صورت سیاه کرده بود و در کسوت حاجی فیروز، با نواختن دف پیشاپیش مژده آمدن نوروز را می‌داد، پرسیدم در این شب فرخنده خواسته‌ات از امام زمان چیست؟

تاملی کرد و با نواختن دف شعری خواند و گفت:

قلبم چو کویر و چشم‌هایم دریاست
یک سال گذشت و غصه‌هایم بر جاست
 
ای کاش کنار هفت سینم بودی
این سفره ی ما بدون تو بی معناست
 
امسال بیا منتقم آل علی
امسال به نام مادر تو زهراست

و اینچنین بود که حاجی فیروز خیا‌بان‌های شهر راز هم آمدن منجی را به شیوه خود تبریک گفت و از او تقاضای تعجیل در ظهور داشت تا با آمدنش  فقر و بی‌عدالتی ریشه کن شود.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان