کد خبر: ۱۵۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
حلول ماه رحمت و مغفرت مبارک باد؛

رمضان ماه تعبد و تقرب و نشستن بر سر خوان رحمت الهی + فیلم

رهبر معظم انقلاب در سخنانی ماه رمضان را ماه تعبد و تقرب و نشستن بر سر سفره‌ای می‌دانند که از رحمت و کرم پروردگار برای بندگانش گسترانیده شده است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، رهبر معظم انقلاب در نخستین دقایق پس از تحویل سال۱۴۰۲ فرمودند: امسال بهار طبیعت تقارن پیدا کرده است با بهار معنویّت؛ ماه رمضان.

همچنانی که درباره‌ی بهار فرمودند که: «تن مپوشانید از باد بهار»‌، درباره‌ی بهار معنویّت ماه رمضان هم باید تمسّک کنیم به این جمله: «ألا  فتعرّضوا لها»، «إنّ فی ایّام دهرکم نفحات ألا فتعرّضوا لها». نسیم معنویّت در ماه مبارک رمضان شامل حال همه است و خودمان را باید آماده کنیم. دلهایمان را در معرض این نسیم معنوی و الهی و معطّر بگذاریم. 

ایشان ماه رمضان را یک فرصت ویژه برای طراوت بخشیدن به روح ایمان و صفا می‌دانند که روزه، تلاوت قرآن، دعا و مناجات و مجموع همه اینها فضایی را به وجود می‌آورند که دل‌های ما به قدر ظرفیت از این محیط معنوی بهره ببرند.

ماه مبارک رمضان، ماه تبیین، تبلیغ، کمک به فقرا،انس با مردم و از همه مهم‌تر فرصت تعبد،تقرب و نشستن بر خوان و سفره کرم الهی است. 

بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در فضیلت ماه رمضان و فرصت بسیار معنوی که در اختیار انسان قرار می‌گیرد تا به بندگی و اطاعت پروردگار خویش بپردازد و با ابراز تعبد روح خود را جلا دهد و از این ماه به خوبی و درستی بهره‌مند گردد.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان