کد خبر: ۱۵۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
مدیرکل دامپزشکی استان فارس خبر داد:

معدوم‌سازی ۲۴ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان فارس

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: طی یک‌ماه گذشته ۲۴ هزار و ۷۰۸ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ و آلایشات خوراکی با نظارت بازرسان این اداره کل از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حمیدرضا ناظمی ، مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت : از ابتدای طرح تشدید نظارت‌های ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاکنون که از 14 اسفند سال گذشته شروع شده است در این استان 9 هزار و 46 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده خام دامی صورت گرفته که ماحصل آن حذف 24 هزار و 708 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ و آلایشات خوراکی بوده است که این مقدار با نظارت بازرسان این اداره کل از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی با بیان اینکه این طرح که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت در قالب 81 اکیپ ثابت و سیار در حال انجام است، افزود: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه 1512 دامپزشکی فارس گزارش دهند.

ناظمی در ادامه بیان کرد: در یک ماه گذشته در قالب طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بیش از 20 هزار کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین و طیور در کشتارگاه‌ها به علت وجود بیماری و دیگر مشکلات معدوم شده است.

مدیر کل دامپزشکی فارس در ادامه تصریح کرد: کشتارگاه‌های دام و طیور خطرناک‌ترین محل برای انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام هستند از این رو بازرسی در کشتارگاه‌ها جزو پرمخاطره‌ترین کار‌ها به شمار می‌رود و اغلب بازرسان دامپزشکی به بیماری مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت مبتلا می‌شوند.

ناظمی در ادامه عنوان کرد: با شروع طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، نظارت بر کشتارگاه‌های طیور به صورت ویژه صورت گرفته است که از ابتدای این طرح تاکنون بیش از 7 میلیون قطعه مرغ تحت نظارت دامپزشکی در کشتارگاه‌های طیور سراسر استان کشتار شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس تصریح کرد: نظارت بر کشتار طیور به صورت شبانه و توسط ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی صورت می‌گیرد که سلامت مرغ‌های استحصالی را تامین می‌کند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان