کد خبر: ۱۵۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفتگو با شیرازه، مطرح کرد:

برپایی سفره افطار ساده در قالب طرح «ضیافت الهی» در ۷۰ بقعه متبرکه استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برپایی ۳۰۰ آیین جزءخوانی قرآن، برپایی ۲۰ محفل انس با قرآن در حرم‌های مطهر، برپایی سفره افطار ساده در ۷۰ بقعه متبرکه استان فارس به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفتگوی اختصاصی با شیرازه به تشریح بخشی از اقدامات این اداره کل در ماه پر برکت رمضان پرداخت و در ادامه از اجرای طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه استان فارس به مناسبت این ماه مبارک خبر داد و گفت: برپایی ۳۰۰ آیین جزءخوانی قرآن، برپایی ۲۰ محفل انس با قرآن در حرم‌های مطهر، برپایی سفره افطار ساده در ۷۰ بقعه متبرکه استان، برگزاری ویژه برنامه دعاخوانی و مناجات ویژه ماه رمضان در جوار مضجع شریف امامزادگان استان فارس از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در ایام نوروز و ماه رمضان است.

وی در ادامه به سلسله نشست‌های تفسیر قرآن کریم توسط آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اشاره کرد و افزود: این برنامه از روز 5 فروردین آغاز شده و تا پایان ماه مبارک هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد زیبای نصیرالملک شیراز برگزار می شود.

برپایی سفره افطار ساده در قالب طرح «ضیافت الهی»  در ۷۰ بقعه متبرکه استان

برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه این جلسات پس از اقامه نماز و به همراه مراسم قرائت و جزء خوانی قرآن کریم است، از برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) در مسجد نصیرالملک هم خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در این باره اظهار کرد: مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۱۵ رمضان در مسجد تاریخی و زیبای نصیرالملک برگزار خواهد شد.

توزیع کیک دو هزار کیلویی تهیه شده توسط بسیج اصناف به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)

وی با اشاره به این مطلب که این ویژه برنامه با قرائت قاری بین‌المللی قرآن کریم استاد سید مصطفی حسینی آغاز و با اجرای گروه تواشیح اخلاص و قرائت قاریان برتر استان فارس ادامه پیدا می‌کند، گفت: به مناسب این میلاد فرخنده پس از اذان مغرب کیک دو هزار کیلویی که توسط بسیج اصناف تهیه شده بین حاضران در این جشن توزیع خواهد شد و در ادامه روزه‌داران به همت محل موقوفه نصیرالملک مهمان سفره با برکت امام حسن مجتبی(ع) خواهند بود.

موسوی در ادامه عنوان کرد: امسال این توفیق را داشتیم که همچون سال گذشته در ماه مبارک رمضان هم موضوع نماز جماعت صبح و عصر و هم تفسیر قرآن کریم را در خدمت امام جمعه شهر شیراز باشیم.

 هدف از برگزاری این مراسم و همچنین مراسم جزء خوانی که روزانه در این مسجد برگزار می‌شود را اجرای برنامه‌هایی همسو با کارکرد اصلی این مسجد و نیت مرحوم نصیرالملک از ساخت این بنا خواند.

 انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان