کد خبر: ۱۵۸۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
گزارش شیرازه از یکصد و یازدهمین صحن علنی شورای شهر شیراز؛

مجمع‌الجزایری عمل کردن دستگاه‌های اداری کلانشهر شیراز

در یکصد و یازدهمین صحن علنی شورای شهر شیراز مباحثی همچون ضرورت ساماندهی ورودی شهر شیراز از سمت خرامه، رسیدگی به موضوع حجاب در شیراز، توجه به شعار سال، رفع ابرادات شیراز در پذیرش مهمانان نوروزی در سال‌های آتی و اقدامات نوروزی مطرح شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، یکصد و یازدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر روز گذشته با چند دستور کار و مصوبه آغاز شد و با تاکید بر ساماندهی ورودی این کلانشهر از سمت شهرستان خرامه ادامه پیدا کرد.

مهدی طاهری رئیس شورای شهر شیراز در ابتدا در نطق پیش از دستور خود به موضوع مهم شعار سال و مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: در موضوع اهميت به حل مشكلات اقتصادي كشور لازم است همه مسئولين و سياست‌مداران و انديشمندان اقتصادي كشور، خارج از همه تعصبات به فرمايشات مقام معظم رهبری مراجعه و به دور از هر حب و بغض، آن را قطب‌نمای حقيقی و خدادادي و يگانه چراغ راه خود و كشور قرار دهند. چرا که امروز همه‌ اراده‌ دستگاه‌ها متوجه اقتصاد، اين نقطه كانونی در تحقق شعارهای سال مقام معظم رهبری قرار نمی‌گيرد.

وی با طرح این پرسش که آيا اگر مهار تورم و رشد توليد رخ می‌داد، بيكاري در كشور كمتر نبود؟ اظهار کرد: بيكاري كمتر، يعنی ازدواج بيشتر، آسيب اجتماعی كمتر، فساد اجتماعی كمتر و جمعيت بيشتر؛ من تاكيد دارم بگويم كه تنها راه نجات، فرار از اقتصاد نفتی و تن سپردن به اقتصادی سرمايه‌پذير است چرا كه مشاركت مردمی يگانه شاه‌راه اصلی به سمت رشد توليد است.

طاهری در ادامه از مركز پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر شيراز خواست تا نسبت به تبيين توليد ناخالص داخلي كلان‌شهر شيراز و يا به عبارت دیگر تعیین سهم و ارزش تولید بخش‌های اقتصادی شهري اقدام نمايد چرا كه شناسايي شاخص‌هاي تعيين كننده آن می‌تواند در شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و درآمدزایی شهر به طور جدي، مؤثر واقع شود .

رئیس شورای شهر شیراز معتقد است، متاسفانه هيچ مرجعي در پي كشف اين مهم نبوده و نيست، چون اگر اين شاخص‌ها به درستي احصا شوند، راه‌هاي واقعي مشاركت مردم در تمام صنوف، حتي تا اقشاري مانند بانوان خانه‌دار اين شهر نيز جايگاه خود را خواهند يافت.

وی با ابراز تاسف به این نکته اشاره کرد که شهري داريم كه در آن همه دستگاه‌ها مانند مجمع‌الجزايري از توانمندي‌ها عمل مي‌كنند و هيچ مرجعی نمي‌داند جايگاه وی در توليد ناخالص داخلي شهر چيست و شهر قرار است از كجا به كجا و در چه زماني و با كدام منابع برسد.

رئیس پارلمان محلی شهر شیراز در ادامه سخنان خود به چند موضوع دیگر از جمله حجاب هم اشاره و عنوان کرد: نظام حكمراني كشور راهي ندارد جز اينكه در يك موضع مستحكم و منسجم در سرفصل‌هاي مسائل فرهنگي و اجتماعي نظير حجاب، كار را به پيش براند و از فعاليت‌هاي غيرمنسجم جداً اجتناب نمايد.

طاهری با بیان اینکه نمي‌شود حاكم بود اما در عين حال بدون اعمال قانون، حكمراني كرد، تصریح کرد: اميدوارم كميسيون فرهنگي شورا كه عملاً مغز متفكر برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي فرهنگي اجتماعي شهر مي‌باشد با برنامه‌هايي گسترده، خلاقانه، موثر و جذاب، روح اميد را در امت حزب‌الله دميده، ما را به ساحل مطلوب ولايت برسانند چرا كه به فرموده رهبر معظم انقلاب، «دشمن با برنامه در حال تخريب ديوارهای نظم اجتماعی و كشف حجاب است، شما هم با برنامه اقدامات فعالانه و نه منفعلانه را رقم بزنيد.»    

انتقاد رئیس شورای شهر به نابسمانی ورودی شهر شیراز از سمت خرامه

این عضو هیئت رئیسه شورای شهر در ادامه به مباحث مربوط به کلانشهر شیراز و ایرادات و نواقص موجود اشاره کرد و افزود: امید است با رفع ایرادات و نواقص، شرایط مهمان‌داری برای ایام و سال‌های آتی بیش از پیش مطلوب‌تر شود و شیراز به شان شیراز مهمان نواز برسد.

وی همچنین در خطاب به مجموعه مدیریت شهری شیراز، عنوان کرد: در بین چند دروازه ورودی شهر شیراز، غریب‌ترین و ضعیف‌ترین آن‌ها ورودی شهرک سعدیه و جاده خرامه است وانتظار می‌رود تا در مجموعه‌ای از اقدامات هماهنگ با اداره کل راه و شهرسازی این ورودی مهم و تاریخی را از عزلت خارج کرده و آن را به شان خود رساند؛ لذا تقاضا دارم تا کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا تحولی را در این خصوص صورت دهد.

اسکان 566 هزار نفری مهمانان نوروزی در کمپ‌های شهرداری

محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز در این جلسه، مجموعه اقدامات شهرداری را ماحصل یک کار تیمی و جهادی از سوی تمام دست‌اندرکاران این مجموعه دانست و اظهار کرد: بابت تمام قصوری که طی پانزده روز ایام نوروز میهمانان، مسافرین و زائرین در شهر شیراز با آن مواجه بوده و ما نتوانسته‌ایم میزبان خوبی باشیم عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: امید است کلان‌شهر شیراز بتواند با گام نهادن در مسیر رشد، خدمات شایسته‌ای را به شهروندان خود ارائه دهد.
 
شهردار شیراز افزود: در ایام نوروز در راستای اسکان میهمان و مسافرین نوروزی تعداد چهار کمپ، 13 سالن ورزشی، 12پارک و 42 حسینیه و چهار سالن ورزشی تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان فارس در نظر گرفته شد که در مجموع 566 هزار نفر در این مکان‌ها اسکان یافتند.

اسدی همچنین ادامه داد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و زائرین نوروزی از چهار ماه پیش از فرا رسیدن نوروز ستاد سفر شهرداری شهر شیراز تشکیل و برنامه‌هایی اجرایی به هر دستگاه ابلاغ شد تا شهر آماده میزبانی از مهمان نوروزی باشد.

 کاهش 19 درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس که پیش از این به عنوان یکی از اعضای شورا در کنار شورائیان قرار داشت با حضور در صحن علنی شورا، به نکاتی پیرامون اقدامات استان فارس در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: استان فارس به زعم بازرسانی که به فارس سفر داشتند جزو سه استان برتر و از منظم‌ترین استان‌های کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز تعداد اقامت در استان فارس  4میلیون و 100 هزار نفر بود که از این میزان دو میلیون و 200 هزار نفر مربوط به شهر شیراز بوده است.

فرخ زاده با اشاره به اینکه مجموعه‌های تاریخی و گردشکری استان در صدر بیشترین تعداد بازدید کنندگان کشور قرار گرفت، اظهار کرد: آرامگاه حافظیه با 405 هزار نفر بازدید کننده رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و پس از آن مجموعه‌های سعدیه، زندیه، تخت جمشید و پاسارگاد 1.5 میلیون نفر بازدید کننده داشت.

 معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس یادآور شد: در ایام نوروز باتوجه به مشارکت دستگاه‌های متولی و همتی که وجود داشت، تصادفات منجر به فوت 19 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشت و میزان آمار جرحی 5 درصد کاهش یافت.

 فرخ زاده اضافه کرد: براساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، میزان تردد جاده‌ای 28میلیون تردد بوده است که نسبت به سال گذشته رشد 18 درصدی داشته است.

رفع سریع ایرادات ساختاری در ستاد نظارت خدمات سفر شهر شیراز

در ادامه صحن علنی شورای شهر شیراز مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات و پذیرایی از مسافرین نوروزی به نسبت سال گذشته، اقدامات منظم‌تر و منسجم‌تر بود.

وی به اهداف ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر نوروز اشاره کرد و افزود: نظارت بر این ستاد جزو وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر شیراز بود تا باتوجه به ایراداتی که مطرح می‌شد عوامل اجرایی بتوانند نسبت به رفع سریع ایرادات اقدام کنند.

زارعی اضافه کرد: در سال گذشته 13 ایراد ساختاری در ستاد نظارت خدمات سفر مطرح شد و در اولین جلسه تشکیل شده با حضور شهردار، برآیند و نتیجه ایرادات ستاد اجرایی مطرح و در جلسه کمیسیون خدمات شهری که در روز پانزدهم اسفند سال گذشته برگزار شد 37 تصمیم کمیسیون با حضور مسئولین و رؤسای دستگاه‌های اجرایی خارج از شهرداری موردبررسی قرار گرفت و به جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد.
 
وی در پایان تصریح کرد: در جمع‌بندی نهایی صورت گرفته تعداد یک هزار و 709 ایراد در سامانه ثبت و مورد بررسی قرار گرفت و معایب به 21 رده مربوطه به شکل سیستمی ارجاع شد.

به گزارش شیرازه، در پایان این جلسه لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز در خصوص صدور مجوز جهت خرید تجهیزات و قطعات یدکی مورد بهره‌برداری سازمان حمل و نقل ریلی، لایحه فاهم‌نامه ساخت یک مجموعه تفریحی، گردشگری، توریستی، درمانی، لایحه یک فوریتی مساعدت، تآمین و واگذاری 2 هزار تن مصالح ساختمانی به مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضاء ابوعلی سینا و لایحه دو فوریتی پرداخت هدیه به مناسبت عید سعید فطر به پرسنل حجمی شرکت‌های طرف قرار داد، رانندگان استیجاری،بازنشستگان، متوفیان حین خدمت و روحانیون طرف قرار داد شهرداری به تصویب رسید.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
0
بدا شیراز و بوی بی مثالش، خداوندا بگیر بوی فاضلابش
خوش آمدگوی راه شرقش ، بود بوی تعفن و فاضلاب روانش
همه مدیران شهر رازش ، آمدند و دیدند ،روشن شد جمالی
همه دادن شعاری در کنار پل فسایش ، که امسال بوی گل میاد به جایش
شیراز است و بوی فاضلابش، کسی نکرد عمل به وعده هایش

سلام لطفاً در مورد بوی تعفن ورودی پل فسا که اولین تصویر ذهنی مسافران جنوبی و شرق کشور از شیراز است را پیگیری کنید چندین بار همه دیدند و کسی کاری نکرد