کد خبر: ۱۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

پذیرش دانشجو در رشته سوانح و آتش‌نشانی

مدیر اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس گفت: در راستای بالا بردن سطح علمی مقابله با کاهش اثرات و بلایای طبیعی، برای نخستین بار مرکز آموزش علمی و کاربردی در شیراز و لارستان راه‌اندازی شده است.

محمدصادق کشفی‌زاده بعد از ظهر دیروز در آستانه برگزاری مراسم هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: مرکز آموزشی علمی کاربردی شیراز و لارستان در سال جاری در رشته‌های امداد سوانح و آتش‌نشانی در گرایش نجات در سطح کاردانی دانشجو می‌پذیرند.
کشفی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: در این مراکز 280 دانشجوی دختر و پسر در ترم جدید مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان فارس در مورد مقابله با سوانح و کاهش اثرات بلایای طبیعی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، افزود: استان فارس به عنوان ایران کوچک در سال 30 تا 32 حادثه را در سال تجربه می‌کند.
مدیر اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس اضافه کرد: مهم‌ترین حوادثی که در استان روی می‌دهد خشکسالی، تخریب باغ‌ها، سیل و زلزله و دیگر حوادث پیش‌بینی نشده است.
کشفی‌زاده اضافه کرد: جمعیت هلال احمر فارس مانند سال‌های گذشته ضمن تعامل با سایر ارگان‌هایی از قبیل ستاد حوادث و هماهنگ با مدیریت بحران این استان در دو محور آموزش‌های همگانی و مقابله با حوادث فعالیت می‌کند.
وی از جمله برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلای طبیعی که از 18 تا 24 مهر ماه جاری برگزار می‌شود را مانور بزرگ استانی امداد و نجات در اردوگاه ده‌شیخ شیراز و رژه خودرویی برشمرد و افزود: مانور امداد و نجات بافت فرسوده شیراز، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت، گردهمایی امدادگران، دوره‌های بازآموزی و کلاس‌های کوتاه مدت برای عموم در سطح اماکن عمومی، پارک‌ها و مساجد از جمله برنامه‌های دیگر جمعیت هلال احمر در هفته کاهش بلایای طبیعی است.
مدیر اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس خاطرنشان کرد: بازدید از خانه سالمندان و جانبازان، گلباران قبور شهدا، اهدای خون، چاپ و نشر، پوستر، توزیع کتابچه‌های آموزش همگانی، مسابقه نقاشی ویژه پیش‌دبستانی و ابتدایی، اعزام داوطلبان آموزش دیده به نقاط محروم، برپایی مراسمی با عنوان جمعه، ایمان، ایمنی در میعادگاه نماز جمعه و فراخوان آمادگی و سازماندهی نیروهای داوطلب عضو پایگاه‌های محلی از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر فارس در هفته کاهش بلایای طبیعی است.
انتهای پیام/20

نظرات بینندگان