کد خبر: ۱۵۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
استاندار فارس در دیدار با حلقه‌های میانی مردمی‌سازی دولت:

هم‌افزایی‌های بین دستگاهی مطلوب نیست

استاندار فارس با گلایه از اینکه هم‌افزایی‌های بین دستگاهی مطلوب نیست، تاکید کرد: باید موازی کاری ها سر و سامان یابد؛ زیرا که این آفت کارهاست.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با حلقه‌های میانی مردمی‌سازی دولت، در حرم سید میرمحمد (علیه السلام) برگزار شد، گفت: امیدواریم بر اساس افعال و اعمال ما سال پیش رو سالی پر خیر و برکت برای همه مردم، مسلمانان، آزادگان و مظلومان جهان باشد.

وی خطاب به افرادی که دغدغه پیشرفت و توسعه استان را دارند، گفت: ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مسئولین نیازمند ساختاری منسجم است که با روش‌های مختلف برای تحقق آن در تلاش هستیم؛ یکی از این ساختارها، دستیار مردمی‌سازی دولت است.

ایمانیه با تاکید بر اینکه اگرچه از بُعد زمانی امکان ملاقات حضوری با مسئولین برای همه مردم استان فراهم نیست، اظهار کرد: مکاتبات انجام شده با بنده را، شخصاً و بدون فیلتر مشاهده و دستورات لازم را صادر می‌کنم.

استاندار فارس در ادامه تصریح کرد: قول‌هایی که می‌دهیم با سماجت شما و پیگیری مستمر، به نتیجه می‌رسد؛ اما باید آگاه باشیم که همه مشکلات موجود به صورت یکجا قابل حل نیست. باید با تدبیر و با توجه به امکانات فعلی و اختیارات مسئولین نسبت به مطالبه آنها اقدام کنید.

وی اولویت بندی مشکلات را امری ضروری عنوان کرد و افزود: توجه به امکانات موجود و عملیاتی بودن خواسته‌ها، باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس از انتصاب دستیار مردمی‌سازی برای فرمانداران خبر داد و گفت: توان و پتانسیل گروه‌های مطالبه‌گری در فارس با ستاد مردمی‌سازی همکاری کنند تا با هم‌افزایی، برای حل مسائل و پیشرفت استان قدم بردارند و مطالبه‌گری‌ها نیز واقع‌نگر بشود.

استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی سامانه مردم‌رسی گفت: ایده ابتدایی شکل‌گیری این سامانه، برای حل مشکلات مهم و دغدغه‌های اساسی مسئولین فرهنگی استان بوده است، که با بررسی نتایج آن در کمترین زمان، طبق اعلام مسئولین کشوری به الگوی در سطح ملی تبدیل شده است.

وی مهمترین حُسن سامانه را مردمی بودن آن عنوان کرد و افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری این سامانه در حوزه‌های زمین‌خواری و مبارزه با گران‌فروشی فعال می شود، و به تدریج به سایر مسائل اساسی خواهد پرداخت.

 ایمانیه با استقبال از پیشنهاد نام‌گذاری میدانی در شیراز به نام قدس، گفت: نام‌گذاری میدانی متناسب با قبله اول مسلمانان و مکانی برای تجمع در آن، از طریق نهادهای مربوطه پیگیری می شود.

استاندار فارس به مباحث و مشکلات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته تلاش‌های قابل توجهی جهت افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان صورت گرفت که خوشبختانه بیش از متوسط کشوری به نتیجه رسید؛ ان شاءالله این موضوع مهم در سال جاری نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی از برپایی  میزخدمت بطور ماهانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور استاندار خبر داد و گفت: تور‌هایی برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور بازدید از دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی راه‌اندازی شود،‌‌ تا پس از آن نخبگان و صاحب‌نظران علمی، پیشنهادات و نظرات خود را برای ارتقاء و پیشرفت بیش از پیش انقلاب اسلامی ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در فارس بر لزوم تشکیل قرارگاه به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: پیشنهاد تشکیل این قرارگاه را با حضور همه دستگاههای اجرایی، حاکمیتی و سایر نهادهای مربوطه ارائه خواهیم کرد و تا حصول نتیجه آن را پیگیری می‌کنیم.

وی از افتتاح برج فناوری مستقر در پارک علم و فناوری استان، در دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به فارس خبر داد و افزود: در حوزه فعالیت‌های هنری و مذهبی نیازمند هم‌افزایی همه نهادهای مربوطه هستیم.

استاندار فارس در ادامه تصریح کرد: دستگاه.های مربوطه با تشکیل شورا، اتحادیه یا کانونی برای استفاده حداکثری از منابع مالی و نیروی انسانی به منظور بروز فرهنگ و هنر ناب اسلامی_ایرانی اقدام کنند.

ایمانیه خواستار ورود جدی هیئات مذهبی به امور اداره استان شد و گفت: هیئت‌ها در امور اجرایی به صورت جهادی وارد شوند و همراهی نمایند.

وی به برگزاری جلسات مستمر در خصوص مباحث فرهنگی، تربیتی، اعتقادی اشاره کرد و اظهار داشت: هر عزیزی که بخواهد در فارس، مراکز آموزشی اعم از  مهد کودک، دبستان، متوسطه اول و دوم  با رویکرد تربیت اسلامی ایجاد نماید، مورد حمایت کامل مدیریت استان قرار خواهد گرفت؛ لذا نسبت به حل مسائل زیرساختی آنها اقدام می‌کنیم.

 ایمانیه در ادامه تصریح کرد: دلسوزان و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی برای انجام کارها پیشنهادات کاربردی و عملیاتی خود را ارائه دهند.

وی با گلایه از اینکه هم‌افزایی‌های بین دستگاهی مطلوب نیست، تاکید کرد: باید موازی کاری‌ها سر و سامان یابد؛ گروه‌های جهادی سازماندهی شوند تا نتیجه اقدامات بیشتر مشخص شود‌.

استاندار فارس حوزه مد و پوشاک اسلامی را دغدغه مدیریت ارشد استان اعلام کرد. 

وی همچنین اشاره کرد: منتظر تدوین بسته حمایتی از قهرمانان ورزشی از طرف سازمان ورزش و جوانان هستیم و تدوین و اجرا آن را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان