کد خبر: ۱۵۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس خبر داد:

اجرای بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در فارس به مناسبت هفته کارگر

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس گفت: سازمان بسیج کارگری هم‌افزا با شرکای اجتماعی خویش، بیش از ۳۰۰ برنامه را در سطح در هفته کارگر برگزار می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، نوشاد نادری‌منش مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، خاصه شهدای عزیز جامعه کارگری، اظهار کرد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر فارس در تعامل با سایر اقشار بسیج و هم‌افزا با شرکای اجتماعی خودش در جامعه، برای تحقق اهداف عالیه این سازمان اقداماتی را در سال گذشته به انجام رساند.

به گفته وی، از جمله این اقدامات، سازماندهی و راه‌اندازی گروه‌های جهادی تخصصی و عمومی در سطح مراکز تولیدی صنعتی و خدماتی در قالب کار آمدن و تولید یاران و سفیران تولید با اجرای ماموریت‌های رفع موانع تولید و کمک به تولید و اجرای شیفت‌های ایثار در واحدهای صنعتی خدماتی و تولیدی؛ ساخت و مرمت منازل محرومین در سطح استان؛ برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی_ حیدریون؛ تولید با اجرای برنامه‌های مختلف و کمک‌های مومنانه بوده است.

نادری منش افزود: آموزش ارزیابان اقتصاد مقاومتی به منظور اجرای بند ۲۰ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای تقویت فرهنگ جهادی؛ ایجاد ارزش افزوده؛ تولید ثروت؛ بهره‌وری؛ کارآفرینی؛ سرمایه‌گذاری؛ اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای دارای خدمات برجسته بر اساس سنجه‌های تعریف شده، از دیگر خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه فارس در سال گذشته است.

وی گفت: برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی به همت پایگاه‌های مقاومت کارگری؛ برگزاری ۳۲ یادواره شهدای کارگری درسطح واحدهای تولیدی و مراکز تولیدی؛ راه‌اندازی ۱۴موکب کارگری و کارفرمایی در اربعین سال گذشته با محوریت گروه‌های جهادی به همت اداره کل تعاون و کار رفاه اجتماعی استان و شرکای اجتماعی بسیج کارگری؛ راه اندازی مرکز بیمه کارگران در حوزه بسیج کارگران و کارخانجات که به هر دلیلی فاقد بیمه هستند، راه‌اندازی مراکز مشاوره رایگان کار تولید روانشناسی، خانواده، اعتیاد و .... در محل شهرک صنعتی، از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه کارگری در سال 1401 است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس تصریح کرد: راه اندازی مراکز بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی؛ افتتاح پایگاه کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی به همت کارفرمایان و معاونت اجتماعی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان، و نیز برگزاری میز خدمت تخصصی و موثر در محل شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی، از جمله دیگر خدمات این سازمان در سال گذشته است.

وی در ادامه، به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته کارگر سال جاری اشاره کرد و افزود: سازمان بسیج کارگری هم‌افزا با شرکای اجتماعی خویش، بیش از ۳۰۰ برنامه را در سطح در هفته کارگر برگزار می‌کند.

نادری منش با بیان اینکه میثاق با شهدا با حضور جامعه کار و تلاش، و اعضای ستاد گرامی‌داشت هفته کار وکارگر در گلزار شهدا، و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه محترم جمعه در شهرستان‌ها با حضور جامعه کار و تولید و تشکلات کارگری و کارفرمایی از برنامه‌های ابتدای هفته کارگر در سطح استان فارس است، ادامه داد: نشست صمیمی فرمانده سپاه فجر با حضور تشکلات کارگری و کارفرمیی و جامعه کار و تولید استان؛ برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در شهرک‌های صنعتی، کارخانجات و واحدهای تولیدی؛ و همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش نیاز رشد تولید و ارتقای بهره‌وری، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس افزود: برگزاری میزهای خدمت در کارخانجات و مراکز صنعتی؛ دیدار با موضوع خانواده معظم شهدای کارگری و کارفرمایی؛ تجلیل از جانبازان و ایثارگران کارگر در سطح استان؛ و بازدید و سرکشی از کارگران آسیب دیده ناشی از حوادث کار و خانواده کارگران متوفی، از دیگر برنامه های این سازمان در هفته کارگر است.

برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای کارگران و جامعه کار تولید؛ ارائه خدمات رایگان مجموعه فرهنگی ورزشی و تفریحی کارگران استان فارس به متقاضیان جامعه هدف؛ تقدیر از کادر درمان و سلامت مرتبط با کارگران؛ افتتاح مراکز بهداشت کارگری در واحدهای صنعتی و تولیدی؛ ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی رایگان به جامعه کارگری؛ و تجلیل از کارگران نخبه و کارآفرینان، از دیگر برنامه هایی است که به گفته نادری منش برای هفته کارگر پیش بینی شده است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان فارس گفت: حضور منسجم و گسترده کارگران کارفرمایان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر در نماز جمعه سراسر استان، برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سبک زندگی سالم و مهارت‌های زندگی برگزاری؛ جشن بزرگ کارگری در شهر شیراز و شهرستان‌ها؛ دیدار با مدیر کل صدا و سیما مرکز فارس؛ برگزاری جشنواره امتنان کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه؛ تولید محتوا متناسب با هفته کار و کارگر و نشر و گسترش آن در فضای مجازی؛ از دیگر برنامه‌هایی است که این شازمان در هفته کارگر اجرا می کند.

به گفته وی، تبلیغات محیطی و فضاسازی ایام هفته کار و کارگر؛ همایش کارگران فرمانده پایگاه‌های بسیج؛ توزیع ۱۱۰۰۰ بسته کمک‌های مومنانه برای جامعه هدف کارگران ساختمانی کارگران فصلی، کارگران نانوایی و کارگران شهرداری؛ اعزام ارزیابان اعطای نشان اقتصاد به واحد های تولیدی و صنعتی، از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده سازمان بسیج کارگری و کارخانجات فارس در هفته کارگر است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان