کد خبر: ۱۵۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باشیرازه:

مدیران امروز مانند رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس عمل کنند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: تمام مسئولان اجرایی و مدیران ارشد کشورمان نحوه مدیریت جنگ ۸ ساله توسط امام و فرماندهان تحت امر ایشان و رزمندگان را رصد و مطالعه کنند تا بدانند که با نبود امکانات کافی و در شرایط سختی چگونه توانستند بر دشمنانشان پیروز شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی‌رضا پاک‌فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی(ره )فرمودند«خرمشهر را خدا آزاد کرد» واقعا امدادهای غیبی در پیروزی رزمندگان اسلام و باز پس گیری خرمشهر قهرمان از چنگال متجاوزان بعثی کار خدا بود و تلاش و مجاهدت شبانه روزی رزمندگان اسلام برای فتح خرمشهر نیز از عنایات حضرت حق به مردم و کشور ما  بود.

 پاک‌فطرت با اشاره به بازپس‌گیری خرمشهر گفت: با اجرای عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر قهرمان در روز سوم خرداد سال ۶۱ برلشکریان عراقی فائق امدیم و کمر صدام در بازپس‌گیری خرمشهر از عراقی‌ها شکست. خود صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها توانستند خرمشهر را پس بگیرند کلید فتح بصره رادر اختیارشان می‌گذارم و دیدیم که چطور با دست خالی رزمندگان ما جنگیدند و فرماندهان جنگ امدند و جنگ را مدیریت کردند تا اینکه رزمندگان‌مان، عراقی‌ها را مجبوربه عقب‌نشینی از مرزها و پس دادن شهرهای گرفته شده از ما نمودند.

وی افزود: خود بنده توفیق حضور در عملیات بیت‌المقدس برای فتح خرمشهر را نداشتم به دلیل اینکه در عملیات حصر ابادان از ناحیه پا به شدت مجر وح شدم  و تا یک سال توان حرکت درستی نداشتم اما عملیات آزاد‌سازی آبادان خیلی سریع و کمتر از ده ساعت اتفاق افتاد و اولین سیلی ایرانی‌ها به عراقی‌ها از زمان شکست حصر ابادان اتفاق افتاد.

نماینده شیراز و زرقان نوع مدیریت جنگ را توسط رزمندگان‌مان درس خوب مدیریتی برای مدیران امروز دانست و افزود:در سال دوم جنگ درست بعد از ازاد سازی خرمشهر جریان‌های دفاع مقدس یکی پس از دیگری به نفع ما رقم خورد و عراق در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر کشته‌های زیادی داد و متحمل شکست سختی هم از بابت نیروهای زخمی شده و اسرای گرفته شده توسط نیروهای ایرانی و تجهیزات و ادوات جنگی که ایرانی‌ها گرفته بودند متحمل شد.

وی در ادامه گفت:مدیریت کشور را می‌توان از نوع مدیریت جنگ ارتقا داد. تمام مسئولان اجرایی و مدیران ارشد کشورمان نحوه مدیریت جنگ ۸ ساله توسط امام و فرماندهان تحت امر او و رزمندگان را رصد و مطالعه کنند تا بدانند که با نبود امکانات کافی و در شرایط سختی چگونه توانستند بر دشمنانشان پیروز شوند و در ظرف مدت یک سال عراق و ابرقدرت‌ها را سر جایشان بنشانند.

مدیران امروز مانند رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس عمل کنند

خادم ملت در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مدیریت روسای جمهور و وزیران روسای سازمان‌ها استانداران و روسای قوا باید ظرف حداقل ۶ ماه تا یک سال بتوانند در کار خود تحول افرین و منشاء خیر و مثمر ثمر باشند نه اینکه ۴ سال و یا ۸ سال،کمتر و بیشتر در یک مسئولیتی قرار بگیرند اما کاری پیش نبرند.باید بدانند رزمندگان ما چطور با دست خالی  و بدون تجربه تحول افرینی کردند و بر جنگ پیروز شدند و امروز هم مدیران با پیروزی بر مشکلات محل کار خود تا می‌توانند تلاش کننند و امور مردم و کشور را معطل نگذارند.انتظار میرود همان‌گونه که رزمندگان ما،در عملیات بیت المقدس شاهکار افریدند مدیران ما هم در کار خود جهادی کار کنند و تحول افرین باشند.

پاک فطرت بیان کرد: هریک از مدیران ما با نگاه به پیشینه جنگ باید در کارشان بهترین باشند.اگر مدیری اقتصادی یا در کار تولید و صنعت است در حرفه خود تحول خواه و فعال باشد یا مدیر کارخانه جات تولید خودرو نیز باید سعی در تولید خودرو باکیفیت کنند و هرکسی در کار خود ساماندهی معیشت و رفاه مردم را مد نظر خود قرار دهد،این مشکلات موجود کشور ما نشان می‌دهد برخی مدیر ان کار جهادی نمی‌کنند در حالی‌که مدیر جهادی باید مثل رزمندگانمان برای دفاع از کشور،روز و شب نشناسد و همه خطر و مشکلی را به جان بخرد و چه عیب دارد که ابروی خود را برای خدمت به مردم در خطر ببیند.رزمندگان ما برای پیروز شدنمان در برابر عراق و هم پیمانانشان از خواب و خوراک و از تفریح و خانواده و جان خود گذشتند.

در جنگ ترکیبی بادشمن هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:امروز هم به نوعی در جنگ تمام عیار با دشمن هستیم.جنگ امروز دشمن علیه ما جنگ رسانه‌ای و جنگ فرهنگی و جنگ ترکیبی است.دشمن در ذهن و ضمیر ما نفوذ پیدا کرده اما متعجبم چرا مسئولان با این همه شهید که داده‌ایم و با این همه سختی‌ها که بر ملت ماگذشته مسئولیت و تعهد کافی در برابر مردم و مسائل کشور ندارند.مدیران جنگ ندیده باید تاریخ جنگ و مقاومت مردم ایران را مطالعه کنند و از ان درس بگیرند و زمان را درک کنند و بدانند که در یک سال کاری هم می‌توانند رزومه موفقی داشته و کارنامه قابل قبولی را به عموم ارائه دهند.مدیران ما باید با تاسی از رزمندگان حاضر در عملیاتهای شکست حصر ابادان و فتح خرمشهر بتواننددرکشورتحول بیافرینندو مشکلات کشور را حل و فصل کنند و دست روی دست نگذارند و در خدمت به مردم فرصت سوزی نکنند.به دنبال رضایتمندی مردم باشندو راندمان کاری خود را در اداراتشان بالا ببرند.

مدیران امروزی الگوی مدیریت جهادی فرماندهان جنگ در شکست حصرابادان و فتح خرمشهر را ملاک عمل خود قرار دهند.

 پاک فطرت مدیریت صحیح را یکی از عوامل پیروزی در عملیات‌ها دانست و افزود: عملیات شکست حصرابادان و فتح خرمشهرنشان داد می‌توان کشور را به درستی مدیریت کرد زیرا جنگ ما با دشمنانمان جنگ اراده و باورها و جنگ اعتقادات و مدیریت جهادی بود و علت پیروزی رزمندگان ما در جنگ و فتح خرمشهر فرماندهی واحد و تبعیت محض از رهبری و ولایت فقیه هم بود.

 وی گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها دغدغه کار و اشتغال و اقتصاد و تولید و صنعت و فرهنگ دارند اما در عمل شاهد تحولی در انها از سوی برخی مدیران نیستیم و این نشان از ضعف مدیریت‌های ماست. باید شعارما می‌توانیم با همت عالی مسئولان و کار و تلاش جمعی مردم‌مان در عمل تحقق یابد که درس مهم جنگ ما از دست ندادن زمان بود و امروز درس مدیران ما از دست ندادن فرصت‌های خدمت به مردم و ابادانی کشور باید باشد.

مدیران امروز مانند رزمندگان در عملیات بیت المقدس عمل کنند

رزمندگان فارس پیشگام فتح خرمشهر و جبهه‌های حق علیه باطل بودند.

 نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:استان فارس در امارهای کشوری جزء اولین استان‌های کشور از جهت تعداد شهدا و جانبازان و اسرا و رزمندگانی است که در جبهه‌ها حضور داشتند.فارسی‌ها در جنگ نابرابر عراق و هم‌پیمانان او با ما سنگ تمام گذاشته و رشادت‌ها از خود به نمایش گذاشتند.مردم در پشت صحنه‌ها کارستان کردند و فرزندانشان در جبهه‌ها حماسه‌ها افریدند.مردم ما اعم از بسیج و سپاه و نیروهای مردمی فارس داوطلبانه و برابر فرمان حضرت امام راحل  با جبهه‌ها شتافتند و ۱۵ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب نمودند.

وی گفت:فارسی‌ها با سه گردان قوی وارد جبهه و عملیات‌های سخت شدند و در جریان شکست حصر ابادان و عملیات بیت المقدس هم فعال بودند.در خرمشهر تیپ امام سجاد (ع) به فرماندهی سردار محمد نبی رودکی در عملیات بیت المقدس برای ازاد سازی خرمشهر حاضر بودند و در سایر عملیات‌ها بسیار قوی عمل کردند. سرداران و فرماندهان بزرگ فارس در دوران جنگ شربت گوارای شهادت را نوشیدند و به همراه رزمندگان دلیرشان نگذاشتند ذره‌ای از خاک وطن عزیزمان به دست دشمنانمان بیفتد.یاد و نام همه شهدای دفاع مقدس بویژه سرداران شهید و شهدای اقشار گوناگون فارس بویژه شهدای فتح خرمشهر و سوم خرداد ۶۱ گرامی باد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان