کد خبر: ۱۵۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
جانشین بسیج دانشجویی فارس در گفتگو با شیرازه:

داشتن روحیه جهادی و خودباوری تنها راه فتح خرمشهرهای پیش رو است

جانشین بسیج دانشجویی فارس گفت:خرمشهرها در پیش است، افزود برای گذر از این خرمشهرها که مهمترین آن امروز خرمشهر اقتصادی است، باید روحیه جهادی و خودباوری را تقویت کرد
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد جواد کهندل‌پور جانشین بسیج دانشجویی استان فارس در گفتگو با شیرازه بیان کرد: برای گذر از پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده‌اند، خرمشهرها در پیش داریم که تنها راه فتح هر کدام از آن‌ها داشتن روحیه جهادی و خودباوری است.

کهندل پور افزود: در اولین روز جنگ که صدام در جمع خبرنگاران سیگار خود را خاموش کرد و گفت بقیه آن را ۴ روز بعد در تهران می‌کشم هیچ‌گاه به مخیله‌اش خطور نمی‌کرد که روزی توسط حامیانش به دار مجازات آویخته شود.

وی با اشاره به این‌که سوم خرداد ماه سال ۶۱ نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس بود، افزود: جنگ تحمیلی به طور کلی به دو بخش قبل از آزادسازی و بعد از آزادسازی خرمشهر تقسیم می‌شود چرا که پس از برکناری بنی صدر خائن و تقویت روحیه جهادی و خودباوری در رزمندگان، این مسیر هموار و منجر به آزادسازی خرمشهری شد که صدام گفته بود اگر آزاد شود کلید فتح بصره را در اختیار ایرانی‌ها قرار می‌دهد.

جانشین بسیج دانشجویی فارس در پاسخ به این سوال که چرا بعد از آزادی خرمشهر جنگیدیم؟ گفت: در آن زمان هیئت‌های میانجی که از طرف سازمان ملل تعیین می‌شدند فقط درخواست آتش‌بس می‌دادند و خاتمه جنگ از نظر حضرت امام و فرماندهان جنگ، به این معنا بود که تمام سرزمین‌های اشغال شده آزاد شود آغازگر جنگ معرفی شود و ملزم به پرداخت غرامت شود. در صورتی که هیچ کدام از این‌ها اتفاق نیفتاد و بیش از ۲ هزار کیلومتر مربع از خاک سرزمین ما در اشغال رژیم بعثی عراق بود و برخی شهرها از جمله نفت شهر در پایان جنگ و پس از پذیرش قطعنامه آزاد شدند.

کهندل پور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جمع پاسداران جوان دانشگاه امام حسین علیه السلام فرمودند: خرمشهرها در پیش است، افزود برای گذر از این خرمشهرها که مهمترین آن امروز خرمشهر اقتصادی است، باید روحیه جهادی و خودباوری را تقویت کرد چرا که پس از جنگ نیز هر کجا با اتکا به ساخت درون و اراده ملی وارد شدیم پیروز بودیم و هرکجا چشممان به دست اجانب بود قطعاً با شکست روبرو شدیم که نمونه آن را در دوران هشت ساله دولت قبل به وضوح می توان دید.

وی با اشاره به این‌که این روحیه خودباوری و جهادی از دوران دفاع مقدس به ما به ارث رسیده گفت: بسیج دانشجویی نیز تلاش دارد این روحیه را در جوانان عزیز دانشجو تقویت کند و با شیوه های اقناعی دانشجویان را متوجه این امر مهم نماید که تنها راه نجات و پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها اتکا به داخل و اعتماد به توانمندی‌های خودمان است.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان