کد خبر: ۱۵۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
رئیس کل دادگستری استان فارس :

سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی و دستکاری اسناد مالی در فارس بصورت ویژه رسیدگی می‌شود

رئیس کل دادگستری فارس گفت: پرونده‌های تشکیل شده با موضوعات سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی، حساب‌های اجاره‌ای، فاکتورسازی‌ها و دستکاری اسناد مالی و همچنین عدم تبعیت برخی از اقشار در استفاده از کارت خوان‌ها در جهت شفاف سازی‌های مالی در شعب ویژه این استان رسیدگی می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس روز شنبه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: برخورد قاطع دستگاه قضایی و مراجع نظارتی با مفاسد در نهادها و ادارات باید زمینه‌ساز سلامت دستگاه‌ها و دلگرمی کارکنان خدوم و پاک دستی شود. دادگستری فارس با اختصاص شعب ویژه در مراجع گوناگون از جمله دادسرا ، دادگاه‌های بدوی و محاکم تجدید نظر همکاری خود در راستای تحقق درآمدهای عمومی را با جدیت دنبال می‌کند.

وی بر حمایت دستگاه قضایی از اداره کل امور مالیاتی در راستای اجرای عدالت مالیاتی و به منظور احقاق حقوق عامه و تأمین درآمدهای استان تأکید کرد و همچنین از آمادگی دستگاه قضایی فارس در آموزش اقشار و تعاملات علمی و پژوهشی مرتبط خبر داد.

موسوی همچنین با تأکید بر اینکه تدوین برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرائم و شکل‌گیری فساد در ادارات و نهادها بر عهده مدیریت است، گفت: برخورد قاطع دستگاه قضایی و مراجع نظارتی با مفاسد در نهادها و ادارات باید زمینه‌ساز سلامت دستگاه‌ها و دلگرمی کارکنان خدوم و پاک‌دستی شود که جهادگونه و در سلامت کامل به ارائه خدمت می‌پردازند و هدف ما از برخورد با جریانات فسادزا در اصل حمایت از سلامت دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

در این دیدار مدیرکل امور مالیاتی فارس نیز به بررسی و پیگیری امور مربوط به همکاری‌های مشترک این اداره کل با دادگستری کل استان و همچنین پیشگیری و مقابله با جرایم مالیاتی پرداخت.

ضرورت مقابله با فرار مالیاتی و کاهش فساد اداری

حمیدرضا محمدابراهیمی ضمن قدردانی از حمایت مرجع قضایی در استان جهت پیشبرد اهداف نظام مالیاتی اظهار داشت: هوشمندسازی نظام مالیاتی، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اولویت ویژه سازمان امور مالیاتی در راستای شفافیت اقتصادی و ایجاد عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی است.

وی به حمایت و تعامل مؤثر دادگستری کل استان فارس با این اداره کل اشاره کرد و افزود: در شرایط اقتصادی کشور، همه مدیران و کارکنان این دستگاه، اهداف مهمی از جمله مقابله با فرار مالیاتی، کاهش فساد اداری و همچنین ارتقای فرهنگ مالیاتی و حمایت از تولید کنندگان دارند و همکاران خدوم و پاکدست امور مالیاتی فارس هوشیارتر و منصفانه تر از همیشه در عرصه نظام مالیاتی، تحقق عدالت اجتماعی و رضایت‌مندی مؤدیان ایفای نقش می‌کنند.

در این دیدار بر همکاری و تعامل بیشتر ۲ مجموعه در مبارزه با فرار مالیاتی به منظور اجرای عدالت مالیاتی و احقاق حقوق عامه تأکید شد.

 انتهای پیام/


نظرات بینندگان