کد خبر: ۱۵۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

امام راحل در عمل سیره اهلبیت را به تصویر کشید

به راستی تفسیرسوره حمدآن امام همام ؛سندعشق آن پیرفررانه است،آن سردمداری که درعمل سیره اهل بیت را به تصویرکشید.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،امام خمینی(رحمت الله علیه)پیرجمارانی که بانفس مسیحائی و اراده‌ی پولادینش پرچم اسلام ناب محمدی را برقله‌ی ایران زمین به اهتزاز درآورد و فریادکل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را درگوش عالم طنین انداخت.

آن سرو قامتی که اندیشه‌ی سیاسی‌اش ریشه در معارف جویبار الهی و انوارکلامش تشعشع از مناجات سحرگاهی او دارد.

به راستی تفسیرسوره حمدآن امام همام ؛سندعشق آن پیرفررانه است،آن سردمداری که درعمل سیره اهل بیت را به تصویرکشید و هیمنه مستکبران عالم را در هم پیچید.و آیه  (ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین)را حقیقتا در پهنه  هستی تفسیرنمود.

آن پیرجماران،باتمسک به حدیث ثقلین نبی؛ سلاح ایمان را در دل‌ها تقویت و اراده‌ها را مجهز به شمشیریقین کرد تا در یک دست قرآن و در دست دیگر احادیث اهل بیت را چراغ راه گیرند.

امام خامنه‌ای(مظله العالی)علمدارولایت؛شهیدبهشتی که بهشت ازنامش ارتقاء می‌یابد و شهیدمطهری که مظهر اندیشه‌هاست محصل مکتب چنین امامی هستند.

شهیدمفتح که فاتح قلب‌ها و شهید باهنر که هنر ساده زیستی اش ورد زبان‌ها بود درس نامه  شهادت رادرمکتب و اندیشه امام امضاء نمودند.

امروزه اندیشه‌های ناب امام امت در میان همه کشورها بخصوص کشورهای غیرمسلمان هم جاریست.

آیت الله شیخ زکزاکی نمادصبری که شکنجه‌ها را به جان خرید و ۶ فرزندش راتقدیم اسلام کرد عشق را از مکتب خمینی کبیر(رحمت الله علیه )مکتوب ومشق گرفت. 

آری امام ما حامی مستضعفین جهان و پابرهنگان عالم بود.یک شخصیتی که بُعد وجودی‌اش  همچون الماس ؛چندبعدی بود.عالمِ مجتهدی که عاشق مردم بود و فیلسوفی که فیلسوفان متدین در پای درس فلسفه‌اش خستگی را احساس نمی‌کردند.

دریایی ازمعرفت،نظم،کرامت،عدالت و انسانیت بودکه اکنون جهانی نام او را می‌طلبد.

 امروز که جای آن بزرگمرد دربین ما خالی است  اندیشه‌های نابش چراغ راه نسل امروز به‌ویژه جوانان و سیره مکتبش سرمشق و سرمنشاء مسئولین ما خواهد بود.

ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت آن شیر مرد بیشه حیدری و آن اندیشمندبزرگ جهان اسلام آرزومندیم که همه ما پیرو راستین آن پیرفرزانه درمسیر ولایت و عامل به سیره عملی امامین انقلاب باشیم.


نویسنده:زهرا نورایی،فعال رسانه

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان