کد خبر: ۱۵۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

امام خمینی (ره) اسوه ایستادگی بود

امام خمینی(ره)، با بینش وسیع خود، منادی اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل است و پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین حاصل سال‌ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه بود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، خرداد، ماه اشک و زخم است. اشکی که همیشه بر گونه‌هایمان جاری است و زخمی که هرگز التیام نخواهد یافت. خرداد، ماه ماتم و غم است. ماتم درعزای والامردی که در سایه مردانگی و تدبیرش هویت پنهان خویش را باز یافتیم. 

خرداد، ماه اندوه است. اندوه فراق مرزبان حماسه و ایثار.خمینی روح الله حق بزرگی گردن همه ما دارد، آنان که با او بودند و آنان که او را ندیدند، اصحاب، انصار و تابعین. چرا که او راه را گشود تا حرکت امکان پذیر شود، و موانع را از سر راه برداشت تا دیگران آسیب نبیننداو به خوبی می‌دانست که راه عشق راهی سخت است و طولانی اما همیشه در فکر آن بود از کجا برود تا بر دوست و ره توشه چه بردارد که دست خالی نباشد.

امام خمینی(ره)، با بینش وسیع خود، منادی اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل است و پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین حاصل سال‌ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه بود.

امام خمینی(ره) به اصلاح جامعه انسانی و نجات بشر از سلطه اصحاب شیطان و بازگشت بشریت به هویت فطری خویش  که الهی و رحمانی است  می‌اندیشید و مبارزه را از این زاویه می نگریست.

حضرت امام(ره)، سخت معتقد به وحدت امت اسلام در مقابل استعمارگران و دشمنان اسلام بود.
او مردی است که مجاهدت و مبارزه خستگی ناپذیر را از جدش رسول اللّه (ص) به ارث برده و علی وار در میدان نبرد با باطل قدم نهاد و حسین وار شعار نورانی «حیّ علی الجهاد» را سر داد.
 
بی تردید از برجسته‌ترین الگوهای رفتاری و سیر و سلوک در عصر حاضر، امام خمینی(ره) است.امام خمینی(ره)، مرد همیشه جاودان تاریخ است که از همان آغاز نهضت، پرچم پرشکوه حق و حقیقت را برپا کرد و در راستای خط پیامبران و امامان، به مبارزه آشتی ناپذیر با حق کُشان و باطل کیشان پرداخت.

بنابراین با توجه به توصیه‌های آن بزرگ مرد باید به حفظ و حراست از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی که به وسیله آن بنیانگذار سترگ تبیین و ترسیم شد اهتمام ورزید.

چهاردهم خرداد سالگرد رحلت مصلح کبیر و مجدد قرن و طلایه دار اسلام ناب محمدی(ص)، حضرت امام خمینی(ره)، است.

حضرت امام ره از جمله افرادی است که هم در مبارزات توحیدی و هم در اخلاق و معاشرت، سرمشق و اسوه مسلمانان است. امیدواریم که خداوند توفیق پیروی از این اسوه پاک را به همه مسلمانان و آزادگان جهان ارزانی دارد.


نویسنده :یاسین مهرکی،فعال اجتماعی،فرهنگی

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان