کد خبر: ۱۵۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

امام راحل خودش را خادم ملت می‌دانست

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس، گفت: امام خمینی(ره) خودش را خادم ملت می‌دانست و این باعث شد که ملت به اندیشه امام توجه وافری داشته باشند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این رسانه گفت: انقلابی که امام راحل بنیان گذاشت چون منطبق با فطرت انسان‌ها بود و مبتنی بر آموزه‌های دینی و الهی بود فورا در بین مردم جایگاه پیدا کرد و بین توده‌ها کشیده شد به نحوی که کلام حضرت امام بین مردم مورد مقبولیت قرار گرفت.

قادری با اشاره به اخلاق بارز امام راحل بیان کرد: امام خمینی(ره) خودش را خادم ملت می‌دانست و این باعث شد که ملت به اندیشه امام توجه وافری داشته باشند،امام  امت آن چیزی که براش مهم بود ادای تکلیف بود نه در ناملایمات و سختی‌ها نارحت می‌شد و نه  از موفقیت‌ها مغرور می‌شد.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به دیدگاه خمینی کبیر گفت: تفاوت برخورد امام در زمان تبعید و زمان برگشت از تبعید با اقتدار وارد کشور می‌شد عملا رفتار معمولی و مردمی داشت و خودش را یک فرد مکلف و همیشه ادای تکلیف را وظیفه خود می‌دانست و به نصرت الهی کاملا ایمان داشت زمانی که ایشان را به تبعید بردند یک جمله معروفی بیان کردند که سربازان امام در گهوراه هستند که این نشان دهنده یک نگاه بلند مدت در دیدگاه امام بود که مسائل را بصورت کوتاه مدت نمی‌دید.

وی گفت: برای یک فرد الهی همه موضوعات را در این دنیا خلاصه نمی‌کند که این خود نشان دهنده اعتقاد امام راحل به نصرت الهی بود ،ایشان در همراهی مردم حساب ویژه‌ای باز کرد و در حقیقت آن چیزی که برای امام اصل بود مساعدت الهی و همراهی مردم بود که سه پایه‌ای که انقلاب بر ان نهاده شد مکتب،مردم و رهبری بود که همه مسائل را تدبیر کرده بود.

قادری بیان کرد: ایده و دیدگاه ایشان که ناشی از تفکر الهی بود و جایگاهی که برای  ولایت فقیه قائل بود که اعتقادش بر این بود در یک حکومت دینی و مردمی ولی فقیه باید حاکم باشد که حاکمیت ولایت فقیه با حکومت‌های فعلی حاکم بر دنیا کاملا متفاوت است و حقیقتا اینجا ولایت فقیه شخص عادل است .

این مقام مسئول در ادامه افزود: خمینی کبیر افق‌های دور دستی را می‌دیدند و هدفشان که سرنگونی رژیم پادشاهی جایگزینی‌اش حکومت مردمی و اسلامی بود کاملا ایمان و اعتقاد داشتند و هیچ‌وقت این فراز و فرودها امام را از ادامه راهی که در پیش گرفتند دور نگه نداشت بلکه با هدف جدی دنبال کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در ادامه اظهار کرد: این انقلابی که با رشادت و شهادت جوان‌ها و معلولیت ایثارگران و هزینه دادن جوانان به پیروزی رسید علی‌رغم همه فشارهای خارجی جای خود را باز کرد و باعث شد که بتواند مرزهای کشور را درنوردد و بتواند در جاهای مختلف دنیا صادر شود که امروز می‌بینیم یک انقلاب الهام بخش است و نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غیر اسلامی منشاء تحولاتی شده است.

قادری گفت: امروز شاهد این هستیم که انقلاب ما یک انقلاب مهار نشدنی تبدیل شده و هرچه آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند که سرعت پیشرفت موفقیت انقلاب را نمی‌توانند بکاهند و در یک شرایطی قرار گرفتیم که آخرین ترفند‌های اقتصادی دشمنان کارساز نیست و نمی‌تواند مانعی برای پیش‌برد اهداف نظام و انقلاب شود .

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی که امام راحل آن را بنا نهاد بعضی از کشورهایی که از در خصومت و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران وارد شده بودند ناچار به تعامل و همراهی شدند و از سر دوستی و رفاقت وارد شدند که این خود ترسیم کننده آینده روشن برای نظام ما است و اگر در این شرایط بتوانیم از گردنه‌ها عبور کنیم دیگر قابل مهار نیستیم و در جایگاهی قرار گرفتیم  که تاثیر گذار هستیم  که اگر به درستی عمل کنیم در منطقه و دنیا تاثیر گذاری بیشتری داریم.

پس از رحلت امام ، مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها به خوبی این انقلاب را هدایت کردند و با این شرایط جدیدی که در منطقه ایجاد شده می‌توانیم از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم .

انتهای پیام/224224   

نظرات بینندگان