کد خبر: ۱۵۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه :

مدیریت و درایت امام خمینی(ره) در هدایت انقلاب،جنگ و امور کشور بی‌نظیر بود

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس گفت: امام با تقوای بالای خود مدیریت و درایت عجیبی در اداره امور انقلاب و جنگ و مسائل کشور داشت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، انقلاب اسلامی حاصــل مجاهدت‌هــای فــراوان زنـان و مـردان پاکباختـه‌ای اسـت کـه امـام خمینـی(ره) را بـه رهبـری و اندیشـه او را بـه راهبـری ایـن نهضـت پذیرفتـه بودنـد. چـه انقلابیونی که از ابتـدای نهضت در لــوای قیــادت و پیشــوایی او، مبــارزات خــود را ســامان دادنــد و چــه آنان کــه در ایــام منتهــی بــه بهمــن ۱۳۵۷ او را بــه رهبــری و امامــت برگزیدنــد، الگـو و نظـام فکـری امـام را پذیرفتـه بودنـد و در تلاش بــرای پیــروزی و پیاده‌ســازی اندیشــه‌های امــام خمینـی بودنـد.

در زمانـه‌ای کـه هـر گـروه و دسـته‌ای، بـرای خـود یـک ایدئولـوژی و فکـر را رهایـی بخـش می‌دانسـت و آن را نقشـه راه مبـارزه قـرار مـی‌داد، ایـن اندیشـه و آرای امــام بــود کــه اکثریــت مــردم و انقلابیــون را بــا خـود همـراه کـرد و سـرانجام نیـز، مـردم بـه الگـوی حکومــت‌داری و نظــام و قانــون اساســی ای رأی دادنـد کـه الهـام گرفتـه ازاندیشـه امـام بـود.

این فکر و رای و اندیشه امام راحل آنقدر ریشه‌دار و اصولی بود که با رحلت امام خمینی(ره) در 14 خرداد 1368 شاهد فوران احساسات و فوج عظیمی از غم و اندوه در میان مردمی بودیم که امام را ولایت فقیه و مولای خود برگزیده بودند و رهبری و راهبری‌اش  در تمام امور را بی‌نظیرترین راه و مسیر می‌دانستند.

علی‌رضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورا اسلامی هم پس از سال‌ها که از رحلت امام گذشته است در گفتگو با این رسانه، مدیریت و درایت امام خمینی(ره) در هدایت انقلاب،جنگ و امور کشور را بی‌نظیر دانسته و بیان کرد: کاری که امام خمینی کرد، همان کاری بود که امام حسین(ع) در زمان خودش انجام داد؛ زمانی که یزید ظلم و ستم می‌کرد و کسی یارای جواب دادن و مقابله با او را نداشت امام حسین یکه و مردانه برای خدا و نجات امت و احیای سنت‌های الهی و سنت فراموش شده جدش پیامبر قیام کرد و بساط حکومت بنی امیه را در هم پیچید و دودمان یزید و یزیدیان را بر باد داد.

وی افزود: امام حسین (ع) سفر مکه و حج خود را نیمه تمام گذاشت و به صحرای کربلا آمد و هدفش هم این بود که بگوید:«هیهات من الذله»؛ او می‌خواست ترس را از دل مردم زمانه خود بردارد و معتقد بود اگر به خدا اعتقاد دارید و به او توکل می‌کنید فرعون‌ها در هر موقعیت و مقام و ثروتی که باشند در برابر خواست و اراده خدا و مومنین به راحتی از پا در می‌ایند ولو شما با دست خالی باشید.

مدیریت و درایت امام خمینی(ره) در هدایت انقلاب،جنگ و امور کشور بی‌نظیر بود

پاک فطرت ادامه داد: امام حسین (ع) خون خود و خانواده و اهل بیتش را در راه خدا و اسلام داد و حضرت امام نیز چون با خدا معامله کرده بود فرزند و یاران انقلابیش را در مسیر انقلاب و مقابله با طاغوت و عواملش از دست داد و تبعید شد اما ایستاد و به شاه گفت«من تو را نصیحت می‌کنم که دست از اشتباهاتت برداری.»؛ امام در خفا و پنهانی قیام نکرد بلکه آشکارا و علنی به میدان آمد و با دست خالی و با اراده قوی آمد و گفت: ما تکلیفی داریم و مامور به انجام تکلیفیم و خدا هرچه بخواهد همان خواهد شد همان چیزی که در قران آمده  که خداوند وعده کرده در جنگ مومنان با کافران پیروزی با مومنان است و این وعده حقتعالی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: امام از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ قیامش علیه طاغوت زمان را آغاز کرد و بعد از کشتارهای مردم مظلوم توسط شاه و ساواک و رژیم جلاد شاه، اعلام  من ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم و این صحبت امام به دلیل اهمیت این روز و بزرگی این واقعه هولناک بود.

پاک فطرت اضافه کرد: هدف امام از اعلام این سخن این بود که شهدای روز ۱۵ خرداد همه از ذاکرین اهل‌بیت(ع) و از پرچمداران قیام حسینی در عصر ما بودند. امام قیامش را انجام داد تا به بهمن ۵۷ رسید و برخی می‌خواستند او را از مقاومت و ادامه قیام باز بردارند اما امام با تقوای بالای خود مدیریت و درایت عجیبی در اداره امور انقلاب و جنگ و مسائل کشور داشت و از همان ابتدای پیروزی تشخیص داد تا نهاد مردمی سپاه تاسیس شود،برای حفظ انقلاب و این نهاد،در ادامه نهادی فرهنگی و نظامی شد به این دلیل که دشمنان هرگاه قصدشان نظامی بوده سپاه و ارتش به میدان دفاع از کشور آمده‌اند.

قدر انقلاب امام را بدانیم و پیرو رهبرمان باشیم

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه سپاه در میدان جنگ فرهنگی دشمن با ما، خوب عمل کرده و پاسخگوی شبهات فرهنگی در جامعه بوده است، گفت: مقام معظم رهبری که شاگرد ممتاز مکتب امام است بعد از رحلت امام به رهبری کشور انتخاب و منصوب شد و امام بارها قبل از رحلتشان فرموده بودند که اقای خامنه‌ای برای رهبری لیاقت دارند.

وی ادامه داد: بحمدالله شاگردان امام همه خوب و ممتاز بودند اما مقام معظم رهبری (مدظله) را خدا خواست زنده بماند و کشتی انقلاب را به سر منزل مقصود هدایت کند و البته تا رسیدن انقلاب به صاحب اصلی آن  امام زمان (عج)به زمان بیشتری  نیاز داریم و باید جان فشانی‌ها کنیم و مقاومت و قناعت را مد نظر قرارداده از ولی فقیه زمان خود که نایب بر حق امام زمان و جانشین صالح امام امت است تبعیت کنیم و همواره تابع و پیرو رهبری باشیم.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: اکنون ما نیز باید همواره در خط رهبری باشیم و از او جدا نباشیم و نه تندتر از او و نه کندتر از او حرکت کنیم.

مدیران و جوانان کشور قدر این انقلاب و رهبری را بدانند و گوش به فرمان رهبری باشند

پاک فطرت در پایان اظهار کرد: توصیه بنده به مدیران و جوانان کشور این است که قدر این انقلاب و رهبری را بدانند و گوش به فرمان رهبری باشیم وسخنان رهبری را به درستی تجزیه و تحلیل کنیم.رهبری در مسائل گوناگون کشور از جهات مختلف حرف برای گفتن دارند اما تاکید همواره ایشان بر کار است و کار است و کار و ما باید در راستای خواسته او و تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است تلاش وفرهنگ کار و تلاش را تقویت کنیم. امام  و رهبری در زندگی خصوصیشان رعایت خیلی مسائل را داشته و دارند. رهبر معظم انقلاب تا توان دارند برای این انقلاب و تداوم راه امام کار و تلاش دارند هرچند که در این سن و سال با جانباز بود نشان نباید تا این حد از جسمشان کار بکشند اما ایشان به خاطر عهدی که با خدا و امت اسلامی بسته همچنان استوار و مقاوم در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می‌کنند.معتقدم اگر پیرو ایشان هستیم باید حداقل دو سوم ساعات شبانه روز را برای کشورمان کار کنیم.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان