کد خبر: ۱۵۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

انقلاب اسلامی بی نام خمینی(ره) درهیچ کجای جهان شناخته شده نیست

در واقع انقلاب خمینی کبیر زبان‌زد عالمیان است که از زمان تولدش تاکنون به طور عجیبی در حال صدور به دیگر کشورهاست به حدی که در قلب آمریکا و اروپا سرایت کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، معمار کبیر انقلاب اسلامی، با پایه‌ریزی جمهوری اسلامی همواره در بین غرب و شرق به عنوان یک چهره و شخصیت ماندگار شناخته شده که توانست با آزادسازی ایران از زیر چکمه‌ استعمار و استثمار ملت را از سلطه و سیطره بدخواهان نجات دهد.

امام خمینی (ره) در بیانات خویش بارها بر انسجام و اتحاد در برابر دشمنان و زیاده خواهان تاکید داشتند و همواره اتحاد و انسجام ملی و دینی را عامل پیشرفت و موفقیت جامعه قلمداد می‌کردند.

ابعاد شخصیتی حضرت امام راحل

جا دارد در این مهم نقلی از امام موسی کاظم (ع) مطرح شود که می‌فرمایند: مردی از اهل قم، مردم را به حق دعوت می‌کند. گروهی از مردم با او گرد می‌آیند که همانند تکه‌های آهن مستحکم‌اند. بادهای سخت آن‌ها را نمی‌لرزاند، و از جنگ و مبارزه به ستوه نمی‌آیند، و از دشمن نمی‌هراسند و بر خدا توکل می‌کنند، و عاقبت با متقین است.

در واقع انقلاب خمینی کبیر زبان‌زد عالمیان است که از زمان تولدش تاکنون به طور عجیبی در حال صدور به دیگر کشورهاست به حدی که در قلب آمریکا و اروپا سرایت کرده است.

ویژگی برجسته در مورد مطالعات و تحصیلات امام:

جامعیت علمی، تنوع دروس مورد تحصیل ایشان، آشنایی با مبانی فلسفه غرب و مباحث فلسفه اسلامی، برخورد صحیح امام با مسائل پیچیده سیاسی، سخت کوشی و تلاش امام در مطالعه و تدریس عرفان امام خمینی، مبتنی بر آیات قرآنی، احادیث بزرگان دین و آموخته‌های اولیای خدا و در چارچوب شرع اسلام بود.

شهید آیت‌الله محمدباقر صدر از اندیشمندان بزرگ جهان اسلام در مورد شخصیت معنوی امام می‌فرماید: ذوب شوید در امام خمینی همچنان که او در اسلام ذوب شده است،او در اسلام ذوب شده بود و درنتیجه همان استقلال و تشخصی که در اسلام به عنوان یک دین و مکتب، وجود دارد در وجود او نیز متجلی شده بود.

امام یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با استکبار و ابرقدرت‌ها را «ساده زیستن» می‌دانستند و می‌فرمودند: اگر بخواهید بی‌خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابر قدرتان و سلاح‌های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه‌های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان بدر نکند، خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید.

امام درباره فرهنگ ساده زیستی فرمودند: آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رییس‌جمهور و مجلسیان ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ‌نشینی بیرون برود و به کاخ‌نشینی توجه کند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی‌که با او تماس دارند، پیدا می‌شود.

آن روزی که زرق و برق دنیا پیدا شود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنمای ما شیطان باشد، آن روز است که ابرقدرت‌ها می‌توانند در ما تأثیر کنند و کشور ما را به تباهی بکشند.

چهاردهم خردادماه، سالروزرحلت مردی است که تمام آزادی‌خواهان جهان و ملت‌های تشنه حقیقت وآزادی را عزادار و ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی را برای همیشه محزون وماتم زده نمود.

 بدون شک نام انقلاب شکوهمنداسلامی ایران همواره با نام بنیانگذار کبیر و رهبرفرزانه خود،حضرت امام خمینی(ره) عجین شده است، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: انقلاب اسلامی بی نام خمینی(ره) درهیچ کجای جهان شناخته شده نیست.


نویسنده:فاطمه نیکو کار ،فعال رسانه


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان