کد خبر: ۱۵۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

دانشگاهی که خمینی کبیر ساخت در دنیا طنین انداز شد

از دیگر خصوصیت امام که لازمه رهبری و مدیریت در هر سطحی می‌باشد، نظم و انضباط در امور است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،امام راحل با مبارزه همه جانبه با رژیم ستمشاهی و اربابان زر و زور و مقابله با استکبارجهان‌خوار، الگویی برای همه آزادی خواهان و ظلم ستیزان درجهان محسوب و به عنوان نقطه امیدمظلومان و ستمدیدگان قلمداد می‌شود.

یقیناً انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بزرگترین رخداد سیاسی و تاریخی است که با درایت، هوشمندی و کیاست بت‌شکن زمانه حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد و امروزه روزنه امید و‌افقی روشن برای آزادی‌خواهان است.

از دیگر خصوصیت امام که لازمه رهبری و مدیریت در هر سطحی می‌باشد، نظم و انضباط در امور است.

امام خمینی، انقلاب اسلامی را بارزترین مصداق قیام الله می‌دانست و حفظ جمهوری اسلامی را به استقامت، نلرزیدن و صحنه را در نیمه راه ترک نکردن بیان کردند.

امام عقیده داشتند که اگر آگاهی‌های اسلامی و سیاسی مردم بالا برود، آنان خود کار را تمام خواهند کرد.

در کنار حوزه‌های علمیه، حضرت امام همواره در اندیشه سیاسی خویش نقش مهمی برای دانشگاه و دانشگاهیان قائل بودند. دانشگاه هم منشاءِ دردها و فسادهای موجود و هم منشاءِ اصلاح کشور است.

 وابستگی یا استقلال، در قید و بند بودن و اختناق یا آزادی، تابع تربیت‌های دانشگاهی است. دانشگاه است که امور کشور را اداره می‌کند و دانشگاه است که نسل‌های آینده و حاضر را تربیت می‌کند و اگر چنانچه دانشگاه در اختیار چپاول‌گرهای شرق و غرب باشد، کشور در اختیار آنهاست.

امام، انتظار ظهور را استمرار اقتدار اسلام تبیین نمودند و فرمودند: ما همه انتظار فرج داریم، و باید در این انتظار خدمت بکنیم، انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند.

یادمان نمی‌رود که امام (ره) عنوان نموده‌اند که مردم ولی نعمتان ما هستند و این طبقات محروم هستند که خاستگاه مسئولین حکومتی می‌باشند. ایشان دو  مسئله اصلی یعنی خدمتگزاری به مردم و حرکت در مسیر تعالیم عالیه دینی را وظایف دولتمردان برشمرده و فرمودند: مسئله، مسئله  خدمت‌گزاری دولت به ملت است، نه فرمانفرمایی دولت به ملت، همین فرمانفرایی شما را از ملت و ملت را از شما جدا می‌کند و منشا مفاسد زیاد می‌شود.

این کلام امیر مؤمنان سرلوحه کار امام در همه موارد اصلاح‌گری‌های دینی، سیاسی و اجتماعی ایشان بود که فرمودند: موقعی می‌رسد که دستورات الهی در ابعاد مختلف در یک جامعه زمین می‌خورد، تنها کسی می‌تواند آن را احیاء نموده که گرفتار مصانعه نباشد یعنی روحیه سازش‌کاری و ملاحظه‌کاری و ظاهرسازی با دشمن نداشته و اهل معامله‌گری سیاسی نبوده و واقع بین باشد.

کسی که می‌خواهد اصلاحاتی را در جامعه‌ای پدید آورد باید خودش مشابه و همرنگ و گرفتار صفات ناپسند همان مردم نباشد،اسیر طمع نباشد. زیرا کسی می‌تواند مردم را آزاد و اصلاح کند که خود آزاداندیش بوده و از اسارت همه آرزوهای زودگذر دنیا و هواهای نفسانی از جمله طمع آزاد باشد.

اگر امروز ملت هاي مستضعف و آزاده و مستقل دست ياري به سوي انقلاب اسلامي دراز مي‌کنند، اگر هيچ معادله|‌اي بدون حضور و تاثير انقلاب اسلامي در منطقه نوشته نمي‌شود؛ بي‌گمان اين موفقيت‌ها ناشي از دم مسيحايي دانشگاه امام روح الله است که در دنیا طنین انداز شد.

نویسنده:فاطمه نیکوکار،فعال رسانه


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان