کد خبر: ۱۵۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

مهربانی با کودکان یکی از شخصیت‌های بارز امام امت بود

امام همواره با‎ ‎‌احترام به کودکان و نوجوانان برخورد می‌‌کردند و برای آنها شخصیت ‌‎ ‎‌قائل می‌‌شد،
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، درحقیقیت آسایش و امنیت امروز کشور نتیجه تلاش امام راحل در سال‌های حیاتشان است  و کوچکترین وظیفه ما در قبال امام خمینی این است که از نهضت و انقلابش پاسداری کنیم. 

امام امت، در طول حیات با برکتشان، خردمندانه و دلاورمردانه مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیری را بر مبنای شریعت مقدس اسلام ناب محمدی(ص) و در راستای استقلال ملت، شکل‌گیری حکومت الهی و آغشته به عدل مهدوی و تقابل با استکبار را به انجام رساند و نه تنها به دل و جان مردم ایران نفوذ کرد و سبب بیداری انها شد بلکه با عبور از مرزهای جغرافیایی، به عمق قلوب سایر آزادی‌خواهان و عدالت طلبان دنیا نیز وارد شد.

ما امروزه وظیفه داریم تا که سخنان شاگرد مکتب خمینی کبیر یعنی امام خامنه‌ای را گوش دهیم و به آن عمل کنیم و به هم سن و سال‌های خود بگوییم که دهه هشتادی‌ها عاشق امام راحل هستند و رهبر انقلاب را بسیار دوست دارند.

امام راحل اسلام را در ایران و جهان زنده کرد و ما به عنوان شیعه و مسلمان وظیفه داریم به ایشان ادای احترام کنیم و معتقدم که امام راحل اسلام را در ایران و جهان  زنده کرد و وظیفه همه شیعیان و مسلمانان است که با امام و شهدا تجدید بیعت کنند. 

امام همواره با‎ ‎‌احترام به کودکان و نوجوانان برخورد می‌‌کردند و برای آنها شخصیت ‌‎ ‎‌قائل می‌‌شد، تصور کنید عده‌‌ای نوجوان سیزده چهارده ساله دور و بر‎ ‎‌امام باشند و مشتاقانه این طرف و آن طرف بروند! شاید چندان قابل‎ ‎‌تحمل نباشد، ولی در حالی که دیگران در چنین وضعی معمولا می‌گویند ‌‎ ‎‌بچه‌ها کنار بروند و جا را به بزرگترها بدهند؛ امام هیچ وقت با آنها چنین‎ ‎‌برخوردی نکردند به طوری که خودشان را یک بزرگ‌سال احساس‎ ‎‌می‌کردند اگر عکس‌های مربوط به آن زمان را ملاحظه بفرمایید، همیشه‎ ‎‌دور و بر حضرت امام عده‌ای جوان و نوجوان بودند. 

بزرگترین خدمت امام به کشور ما استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران است امام از خانواده خود و آسایش و راحتی شخصی اش گذشت تا انقلاب را به سرانجام برساند راه امام خمینی و شهدا باز است و همه می‌توانند با توکل بر خداوند در این راه قدم بردارند. 

 خردادماه، یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و امید را در دل ستم دیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید؛ روزی که ملت بزرگ ایران و حتی مستضعفان و آزادگان دنیا در فراق محبوب خود صاحب عزا شدند.

نویسنده: فائزه شکوهی، فعال رسانه


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان