کد خبر: ۱۵۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
استاندار فارس:

بانک اطلاعاتی در حوزه فرهنگی نیاز استان است

استاندار فارس گفت: نیازمند ایجاد بانک اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص مباحث فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در ادامه‌ سلسله نشست‌های تخصصی بررسی مسائل فرهنگی و تربیتی، بر ضرورت ایجاد قرارگاه فرهنگی،اجتماعی و هنری استان تاکید کرد و گفت: نیازمند ساماندهی مطالب مطرح شده هستیم؛ روزانه، در زمان مشخص، افراد معینی به صورت ثابت مباحث فرهنگی، هنری و اجتماعی را بررسی کنند.
 
وی بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات تخصصی در این زمینه تاکید کرد و افزود: نیازمند ایجاد بانک اطلاعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در خصوص مباحث فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم. اقدامات زیبا، مثبت، اثرگذار و قابل توجهی در محلات شهرستان‌ها و روستاهای استان انجام می‌شود که لازم است از طریق فراخوان، اطلاعات ایشان جمع آوری شود.
 
 ایمانیه، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس را مأمور کرد تا با حضور مدیران فرهنگی و هنری استان شورای مرکزی تشکیل دهند و تصریح کرد: سازمان های فرهنگی هنری کشور متعدد است و می‌بایست به منظور هم‌افزایی و افزایش بازدهی با یکدیگر همکاری واقعی بنمایند.
 
نیازمن بانک اطلاعات حوزه‌ی فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم

 استاندار فارس خواستار تاسیس پژوهشکده هنر اسلامی شد و اظهار داشت: با استفاده از ساختارهای فعلی یا ایجاد ساختار جدید نسبت به تأسیس پژوهشکده هنر اسلامی اقدام کنید.
 
 وی، بورسیه کردن دانشجویان مستعد در زمینه‌ مباحث فرهنگی و هنری، جانشین‌پروری و تاسیس هنرستان هنری با رویکرد اسلامی را از راه‌های قابل استفاده برای ارتقاء مباحث فرهنگی و تربیتی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ی پنج ساله‌ای با زمان‌بندی مشخص و با در نظر گرفتن مباحث نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، نیروی انسانی، ساختار سازمانی و عملکردی تدوین شود و قابلیت رصد کمّی را داشته باشد.
 
 ایمانیه در پایان اظهار کرد: طبیعتاً این برنامه به اعتبارات مالی نیاز دارد که می‌بایست راه‌های تامین مالی آن نیز مشخص شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان