کد خبر: ۱۶۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
استاندار فارس خبر داد:

فارس نخستین استان حوزه اشتغال کشور

استاندار فارس گفت: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در استان تا امروز ۱۱۶ درصد یعنی ۱۶ درصد بیش از تعهدی که نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی داشته‌ایم عمل کرده‌ایم و در این زمینه در بین سایر استان‌های کشور در جایگاه نخست قرار داریم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست خبری امروز ۲۲ اسفندماه با خبرنگاران، ضمن قدردانی از مشارکت خوب مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه این مشارکت در حالی رقم خورد که دشمنان بعد از ناامیدی از برهم‌زدن امنیت کشور، تلاش کردند که این ناکامی را در انتخابات جبران کنند.


وی میزان مشارکت مردم استان فارس در انتخابات را ۴۳ و هفت دهم درصد برشمرد و تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات در شیراز بیش از یک و نیم برابر دور قبل بود.


این مقام مسئول به نرخ کرایه تاکسی در شیراز اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه این افزایش قیمت بدون درنظرگرفتن تورم استان و بیش از آن است مانع اجرای آن شده‌ایم.


ایمانیه اظهار کرد: باید در تعیین نرخ کرایه تاکسی سقف تورم استان در نظر گرفته شود و بیش از میزان تورم افزایش قیمتی صورت نگیرد.


استاندار فارس در ادامه به رتبه اول فارس در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در بین استان‌هایی که بیش از ۵۰ هزار سهمیه اشتغال برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود فارس رتبه اول را در تأمین این موضوع داشته است و ۱۱۶ درصد یعنی ۱۶ درصد بیشتر از آنچه بر ما محول شده بود را در زمینه اشتغال انجام داده‌ایم.


وی همچنین به افزایش میزان وام بانک‌ها به مردم فارس اشاره کرد و افزود: میزان وامی که بانک‌ها به مردم فارس واگذار می‌کردند کم بود و تلاش زیادی در معاونت اقتصادی انجام شد و طبق جلساتی که با رئیس بانک‌های سپه، تجارت و کشاورزی کشور داشتیم قول‌هایی گرفتیم که تسهیلات جدیدی به استان فارس واگذار شود.


ایمانیه گفت: قرار است کمک جداگانه‌ای به استان فارس برای صنایع تبدیلی و اصلاح الگوی کشت مثل کانال‌های آب یا آبیاری قطره‌ای صورت گیرد.


وی با تأکید بر اینکه از چند شرکت تأمین سرمایه دعوت شده تا به راه‌اندازی و تقویت کارخانه‌ها و مؤسسات اقتصادی کمک شود، از راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی زاگرس، کارخانه روغن نرگس شیراز و کارخانه قند ممسنی خبر داد و گفت: کارخانه زیمنس هم با مدیریت جدید در مسیر درستی قرار گرفته است و مسائل کارگری آن در حال حل‌شدن است.


استاندار فارس با اشاره به اینکه به یکی از راهکارها برای کاهش تورم در استان فارس اشاره کرد و گفت: به این منظور نیت کردیم که هزار فروشگاه توزیع کالاهای اساسی را راه‌اندازی کنیم که تا کنون ۸۱۲ مورد آن فعال شده است هر کسی که وارد این طرح شود می‌تواند محصول را از مزرعه یا کارگاه و کارخانه تولیدی فقط با یک واسطه به دست مردم برساند و به کسانی که وارد این طرح شود، به شکل ویژه تسهیلات و وام قرض‌الحسنه داده خواهد شد.


ایمانیه در خصوص اقدامات عمرانی انجام شده طی یک سال گذشته گفت: افتتاح قطعه ۶ آزادراه شیراز - اصفهان، اتمام خط دوم آبرسانی از سد درودزن، آبگیری اولیه سد هایقر، آبرسانی به شهرهای ارسنجان و قیر، احداث ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی، بهسازی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی و افتتاح بیمارستان‌های فسا و رستم از جمله این اقدامات است.

 

فارس نخستین استان حوزه اشتغال کشور


وی ادامه داد: علاوه بر این، چندین پروژه کلان شامل تکمیل باند دوم شیراز - فیروزآباد - جم، تکمیل بزرگراه برازجان - کنار تخته - دالکی - قائمیه، احداث باند دوم جهرم - لار - بندرعباس، احداث راه‌آهن اقلید - یزد، بزرگراه تنگ خیاره - لپویی، تکمیل بیمارستان ۳۱۳ تختی خاتم الانبیاء، سد نرگسی و سد کوار، تالار مرکزی شیراز، موزه منطقه‌ای و آبرسانی به استان از ۲ ناحیه در دست اقدام و انجام است.


استاندار فارس با اشاره به برخی رتبه‌های ملی کسب شده در سطح ملی توسط دستگاه‌های مختلف استان گفت: رتبه اول تأمین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، رتبه اول تعداد واگذاری زمین‌های مسکونی به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بین ادارات کل راه و شهرسازی، آماده‌سازی زمین‌های نهضت ملی مسکن در کشور و رتبه دوم در تولیدات زراعی، تولیدات باغی و طرح‌های صنعتی از جمله این رتبه‌ها است.


ایمانیه با بیان اینکه کارخانه روغن‌نباتی نرگس شیراز هم مسائل کارگری آن با مالکان کارخانه تا حدودی حل شده و هفته قبل هم موافقت شد، ادامه داد: زمینی که در منطقه ویژه برای ساخت کارخانه و انتقال آن تخصیص‌ یافته بود به دلیل عدم آغاز فعالیت ساخت باز پس گرفته شده بود دوباره واگذار شد.


وی ادامه داد: در بحث مشکلات کارخانه قند ممسنی هم فاز نخست آن برای راه‌اندازی مجدد پایان‌یافته است و ۸۰ درصد مطالبات کارگران نیز پرداخت شده و مبالغی هم برای فعال‌شدن دوباره این کارخانه پس از ۱۰ سال تخصیص خواهد یافت.


استاندار فارس با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات کاغذ زاگرس، روغن نرگس شیراز و قند ممسنی آخرین اقدامات صورت‌گرفته است، گفت: کارخانه کاغذ زاگرس هم اینک مراحل نهایی فاز اول خود را طی می‌کند و مشکلی هم که در بحث تأمین برق داشت تا حدودی حل شده است.


وی از افزوده شدن مساحت پارک علم و فناوری شیراز خبر داد و یادآور شد: حدود ۲۰ هکتار است که مصوب کرده‌ایم یک هزار هکتار دیگر به آن افزوده شود که مقرر شد در گام نخست ۲۱۰ هکتار افزوده شود تا زمینه برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.


استاندار فارس در ادامه از تخصیص اعتبار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال برای ۱۶۰ مصوبه در سفر دور دوم ریاست‌جمهوری به فارس خبر داد و افزود:۱۰۰ هزار میلیارد ریال نیز توسط بانک‌ها در قالب تسهیلات به موسسه‌های اقتصادی داده خواهد شد همچنین از مجموع ۱۶۰ مصوبه سفر دوم، ۱۲۵ مصوبه مربوط به وزارتخانه‌ها و تعدادی نیز مربوط به مجموعه‌هایی مانند بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید است.


وی در پایان اضافه کرد: تا زمان انجام سفر دوم، ۸۵ درصد از مصوبات سفر نخست هیأت دولت به فارس عملیاتی شده بود که تا امروز بخشی از ۱۵ درصد باقیمانده نیز اجرا شده است.


انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شیراز ، فارس ، اشتغال ، استاندار
نظرات بینندگان