کد خبر: ۱۵۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور خبر داد:

کمبود یک هزار نیروی مراقب آثار تاریخی در فارس

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور از کمبود یک هزار نیروی حفاظتی در حوزه مراقبت از آثار مهم تاریخی، فرهنگی و عرصه و حریم بناها و محوطه‌ها در استان فارس خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سردار حسن مهری فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، امروز ۲۹ خرداد ماه در سفر به استان فارس جهت شرکت در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس، از کمبود نیروی حفاظتی در حوزه مراقبت از آثار مهم تاریخی، فرهنگی و عرصه و حریم بناها و محوطه‌ها خبر داد و گفت: این استان با وجود دارا بودن ۳۳ هزار اثر ثبت ملی و ۲۷ اثر ثبت‌ شده در فهرست جهانی حداقل یک هزار نیروی مراقب برای حفاظت از آثار ذکر شده نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ سال است که در یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور هیچ نیروی جدیدی به کار گیری نشده است، تصریح کرد: این امر موجب بروز مشکلات در سایر استان‌ها شده، چون به‌غیراز چند استان در همه کشور مشکل کمبود نیرو داریم.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با اشاره به برخی کم‌توجهی در دوره‌های گذشته به این حوزه مهم اظهار کرد: اگر به این موضوع توجه نشود در آینده نزدیک با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد.

سردار مهری با اشاره به مأموریت‌های سخت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به‌ویژه در مواجهه با قاچاق اشیاء تاریخی فرهنگی اظهار کرد: اگر چه در برخی مأموریت‌ها نیروی‌های ما، مانند نیروهای پلیس با کسانی که می‌خواهند به آثار فرهنگی خسارت وارد کنند، در مقابله قرار می‌گیرند،  اما متأسفانه قانونی برای حمایت از این نیروها وجود ندارد

وی به عدم وجود حمایت بیمه‌ای از این افراد در حوادث، تصادفات و یا هدف قرار گرفتن توسط مجرمین هم اشاره‌ای کرد و افزود: قانونی برای حمایت بیمه‌ای از نیروهای یگان حفاظت میراث ، پیش‌بینی‌نشده که این خلع بزرگی در کشور است.

کمبود یک هزار نیروی مراقب آثار تاریخی در فارس

به گزارش شیرازه در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا بهمن نژاد، فرمانده پیشین یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس قدردانی و طی حکمی از سوی سردار مهری، مسعود رزمجویی به‌عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس منصوب شد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان