کد خبر: ۱۵۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۱ تير ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از بحران بی‌آبی در بیرم تا تهدید سالک علیه بهداشت عمومی در محله سنگ سیاه

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان « فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟
 

فریاد بی‌آبی ۶ بخش جنوبی فارس این بار در میز خدمت بیرم

بیرم به همراه پنج بخش دیگر از جنوب فارس (عماد شهر، فداغ، خیرگو، چاهورز، علامرودشت) سال‌هاست که با بحرانِ نبود آب آشامیدنی سالم دست‌وپنجه نرم می‌کند، این رنج بی‌آبی در بیرم خودش را به شکل سرطان در میان مردم نشان داده و این بخش را به غیزانیه فارس معروف کرده است.

 خط‌ ونشان اداره آبفای شهرستان خفر با متخلفین دارای انشعابات غیرمجاز

مسعودنیا مدیر اداره آبفای شهرستان خفر از جریمه‌های سنگین استفاده‌کنندگان انشعابات غیرمجاز آب شرب در روستاها و محلات خبر داد و گفت: بدون هیچ اغماضی با این دسته از افراد برخورد قانونی خواهد شد.

ویزیت رایگان بیماران حاد اعصاب و روان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: ویزیت بیماران حاد اعصاب و روان که توانایی حضور فیزیکی در مرکز تخصصی سلامت روان جامعه‌نگر را ندارند، توسط تیم سلامت روان معاونت بهداشت با حضور در منزل انجام می‌شود.

شهرداری شیراز عضو هیئت‌مدیره انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان شد

شهردار شیراز گفت: با تصویب مجمع‌عمومی متروپلیس، شهرداری شیراز برای دومین بار متوالی به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان انتخاب شد.

اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ۱۱ عرصه استان پیش‌بینی‌شده است

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس، از اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ۱۱ عرصه استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها حوزه‌های مسکن، راه روستایی، راه بین مزارع، محرومیت‌زدایی از حاشیه شهرها، بهداشت و درمان، مساجد و مدارس، تأمین آب کشاورزی، آبخیزداری و احیای قنوات را شامل می‌شود.

فارس در بصره عراق نمایشگاه کالاهای ساختمانی و صنایع کشاورزی برپا می‌کند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: روزهای پایانی شهریور امسال، نمایشگاه زیرساخت، کالاهای ساختمانی و صنایع کشاورزی به همت این شرکت در استان بصره عراق برگزار می‌شود.

اعلام شناسایی هویت شهید گمنام «حسین علامه»

خبر شناسایی هویت پیکر مطهر شهید «حسین علامه» توسط سردار یونس عبدی رئیس امور ایثارگران فراجا کشور به همراه امیر حمیدرضا سهرابی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شیراز نزاجا، سردار کورش سالمی جانشین ناحیه فراجا فارس با حضور در منزل شهید مفقودالاثر خبر شناسایی هویت شهید را به خانواده‌اش اطلاع داده شد.

فارس رتبه برتر کشور در صلح و سازش

موسوی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: بیش از ۵۹ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف در استان فارس به صلح و سازش ختم شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

دومین مدال برنز رکاب‌زن جهرمی در مسابقات قهرمانی آسیا

در ادامه مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در کشور مالزی، رکاب‌زنان پاراسایکلینگی کشورمان در ماده چهارهزار متر تعقیبی توانستند با ترکیب «محمد دلیر حیدرآبادی» از جهرم و «رضا رشنو» از خوزستان به مدال برنز دست یابند. پیش‌ازاین محمد دلیر حیدرآبادی یک مدال برنز دیگر در ماده دونفره اسکرچ اومنیوم، در این مسابقات کسب کرده بود.

گام‌های روبه‌جلو در سلامت فارس

احداث بیمارستان هزار و ۲۱۶ تختخوابی جایگزین بیمارستان نمازی؛ تکمیل بیمارستان جنرال ۳۱۳ تختخوابی حضرت خاتم الانبیاء (ص)؛ تکمیل بیمارستان ۲۸۹ تختخوابی اعصاب و روان شهر جدید صدرا؛ تکمیل بیمارستان حضرت زینب (س) در شیراز؛ تکمیل و تجهیز بیمارستان حضرت امام علی (ع) کازرون؛ تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان داراب؛ تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی مصیری شهرستان رستم؛ تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی قادرآباد شهرستان خرم بید؛ تکمیل بیمارستان ارسنجان و تکمیل پروژه‌های بهداشتی در جای‌جای استان را از جمله این مصوبات برشمرد

آغاز فرایند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنایع‌دستی کشور در شیراز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز فرایند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنایع‌دستی کشور در شیراز خبر داد و گفت: این شهرک تخصصی در اراضی‌ای به مساحت 40 هکتار در شمال غرب شیراز ایجاد می‌شود.

تهدید سالک علیه بهداشت عمومی در محله سنگ سیاه شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته از نظر بهداشتی و سالک و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی وضعیت محله سنگ سیاه در بافت قدیمی شیراز، تهدیدی بر علیه بهداشت عمومی است.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...
 

انتهای پیام/224224


 



 

انتهای پیام/224224


برچسب ها: بسته خبری ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان