کد خبر: ۱۵۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی کوار

مسئول پیگیری پروژه احداث شهرک صنعتی شهرستان کوارگفت :عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،‌ناحیه صنعتی شهرستان کوار که در کیلومتر ۷ جاده کوار - برگه‌شان و روبروی روستای پوراحمد واقع شده است، در اواسط خردادماه عملیات اجرایی احداث آن آغازشده است.

محسن ارجمندی مسئول پیگیری پروژه احداث شهرک صنعتی کوار با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس مجری این پروژه است، بیان کرد: فاز اول این پروژه ایجاد کانال حریم شهرک و تسطیح محوطه داخل شهرک است که از ۲۰ خردادماه با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آغاز به کارکرده است.

وی اظهار کرد: ایجاد شهرک صنعتی در نواحی روستایی می‌تواند در تثبیت و نگه داشت جمعیت و کاهش مهاجرت، تأمین اشتغال، افزایش درآمد و توسعه پایدار برای روستاییان مؤثر باشد.

ارجمندی افزود: در شهرستان کوار به دلیل نبود صنایع تبدیلی مرتبط با مشاغل، همه ساله شاهد هدررفت سرمایه و زحمات مردم منطقه بوده‌ایم.

شکوفایی صنعتی در شهرستان کوار با احداث شهرک صنعتی

مسئول پیگیری احداث شهرک صنعتی کوار ازجمله مزایای مهم احداث این ناحیه صنعتی را نام برد: ایجاد فرصت مناسب جهت توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و ایجاد ارزش‌افزوده که نقش حیاتی در بقا و توسعه بخش کشاورزی دارد، یکی از مزایای این شهرک صنعتی است.

وی ادامه داد: دسترسی سریع و آسان کشاورزان به صنایع مرتبط بخش کشاورزی و حذف واسطه‌های غیرضروری، امکان صادرات کالا، توسعه زیرساخت راه‌های مواصلاتی به شهرستان و کاهش بار ترافیک و خطرات جاده‌ای، کاهش ضایعات محصولات، اولویت استفاده از توان و ظرفیت سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مهندسین شهرستان از دیگر مزایای احداث این ناحیه صنعتی است.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان