کد خبر: ۱۵۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۲
مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز خبرداد:

اعزام دانشجویان دانشگاه شیراز به روسیه

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه معدن سنت پترزبورگ به روسیه برای نخستین سال ۱۴ نفر از ظرفیت مدرسه تابستانه خود را به دانشجویان دانشگاه شیراز اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،محمدحسین شیخی مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز در این ارتباط بیان کرد: دانشجویان راه یافته به این مدرسه تابستانه دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی حوزه‌ مهندسی نفت شیراز هستند که در تیرماه به روسیه اعزام شده‌اند.

وی افزود: به دنبال تفاهم‌نامه‌ منعقدشده میان دانشگاه شیراز و دانشگاه ملی معدن سنت‌پترزبورگ روسیه با هدف افزایش همکاری‌های علمی‌بین‌المللی، هر ۲ دانشگاه متعهد شدند که ارتباط دوسویه‌ای را در انجام پروژه‌های مشترک علمی و صنعتی، تبادل استاد و دانشجو و ایجاد دوره‌ها و مراکز پژوهشی مشترک پیگیری کنند.

شیخی با بیان اینکه اعزام ۱۴ دانشجوی این دانشگاه به سن‌پترزبورگ در راستای این تفاهم‌نامه بین‌المللی است، یادآور شد: دانشگاه معدن سنت پترزبورگ روسیه، هرسال در ایام تابستان، مدرسه‌ تابستانه‌ای را در رشته‌های مختلف ویژه‌ دانشجویان غیر روسی برگزار می‌کند.

اعزام دانشجویان دانشگاه شیراز به روسیه

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز ادامه داد: دانشجویان در قالب این دوره کوتاه‌ مدت که به ‌مدت ۲ هفته در دانشگاه سن‌پترزبورگ برگزار در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی تخصصی شرکت و در هفته دوم از یک منطقه‌ عملیاتی چاه نفت بازدید می‌کنند تا از نزدیک با نوع فعالیت این حوزه آشنا ‌شوند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت‌های آزمایشگاهی بسیارخوبی که در دانشگاه معدن سنت پترزبورگ روسیه وجود دارد، حضور در این دوره می‌تواند برای ارتقای علمی دانشجویان حاضر بسیار سودمند باشد.

 
 انتهای پیام/


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان