کد خبر: ۱۵۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۲ تير ۱۴۰۲
نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با شیرازه:

نقض حقوق بشر جزئی از کارنامه‌ سیاه آمریکاست

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که اگاه هستند بر خبرهای روز و اخبار کشور امریکا را رصد می‌کنند به‌خوبی می‌دانند که نقض حقوق بشر توسط امریکا در ابعاد مختلف جز کارنامه‌ سیاه‌شان نوشته شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امروز ۱۲ تیرماه برابر با سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس است، جنایتی ضد انسانی كه هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد و متاسفانه با گذشت سال‌ها پیگیری ایران در مجامع بین‌المللی دولتمردان آمریكا پاسخی در این مورد نداده‌اند.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی "ایران‌ایر" با شناسه «IR۶۵۵» از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو "یواس‌اس وینسنس" متعلق به نیروی دریایی  آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. در هنگام وقوع این حادثه، رئیس جمهور آمریکا رونالد ریگان بود.

حجت اله فیروزی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: کسانی که اگاه هستند بر خبرهای روز و اخبار کشور امریکا را رصد می‌کنند به‌خوبی می‌دانند که نقض حقوق بشر توسط امریکا در ابعاد مختلف جز کارنامه‌شان نوشته شده است.

وی افزود: هنوز جنایات‌های کشور امریکا که درگذشته داشته اندنقل محافل است و حتی چهار رئیس‌جمهورهای امریکا برای مثال جو بایدن و اوباما اجدادشان برده‌داری می‌کردند و اخیراً سیاه‌پوستان درخواست کردند که دولت امریکا غرامت برده‌داری را که درگذشته انجام دادند را پرداخت کند.

فیروزی با بیان اینکه امروز هم در قالب‌های مختلف برده‌داری نوین در دولت امریکا انجام می‌شود اظهار کرد: در چنین روزی هم متأسفانه سال‌ها پیش امریکا اقدام ناجوانمردانه‌ای را انجام داد و بدون اینکه بخواهندضواط بین‌المللی را رعایت کنند به هواپیمای پرواز ۶۵۵ حمله کردند.

وی اضافه کرد:فاجعه حمله به هواپیمای مسافربری ایران فاجعه حمله به هواپیمای مسافربری ایران  هیچ وقت از تاریخ پاک نخواهد شد.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: حادثه بسیار تلخ بود، بسیاری به شهادت رسیدند و همین یک‌قلم خیانت و جنایت نشان‌دهنده نقض حقوق بشر این کشور است امروز شاهد بسیاری از جنایت‌های امریکا در کشورهای مظلوم دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه جنایت بسیار بزرگ امریکا در کشور عراق به‌شهادت‌رساندن سردار سرافراز اسلام حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود گفت: حقوق بشر مهم‌ترین دستاوردی است که قدرت‌های بزرگ از آن برای تحت‌فشار قراردادن کشورهای دیگر استفاده می‌کنند تا به اهداف سلطه‌گرانه خود برسند.


انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، امریکا
نظرات بینندگان