کد خبر: ۱۵۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۲ تير ۱۴۰۲
نماینده مردم استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

آمریکا؛ مدعی دروغینی که فقط شعار حقوق بشر سر می‌دهد

نماینده مردم استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی آمریکا را مدعی دروغینی خواند که خودش بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است و فقط شعار حقوق بشری می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، امروز ۱۲ تیرماه مصادف با سالروز جنایتی وحشیانه از مدعیان دروغین حقوق بشر است؛ جنایتی که شاید در تاریخ بتوان به‌عنوان تلخ‌ترین حوادث از آن نام برد؛ چرا که در این روز آمریکای جنایت‌کار با انفجار یک هواپیمای مسافربری که صدها کودک، زن و مرد غیرنظامی را حمل می‌کرد به دنیا ثابت کرد که بشردوستی و حقوق بشر برایش هیچ‌گونه معنا و مفهومی ندارد.
 
 در چنین روزی در سال ۱۳۶۷ هواپیمای مسافری ایرباس ایران با «شماره ۶۵۵ ایران‌ایر» که از تهران عازم دبی بود توسط ناو آمریکایی مورد حمله قرار گرفت و در آن حادثه ۲۹۸ نفر از انسان‌های بی‌گناه به شهادت رسیدند و به همین خاطر این روز را روز افشای حقوق بشر نامیدند تا مهر تأییدی باشد بر جنایات خبیثانه آمریکا و همدستانش.
 
 فرهاد طهماسبی نماینده مردم استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به شهادت ده‌ها کودک بی‌گناه در این حادثه، آن را محکوم کرد و گفت: امروز سالروز حمله وحشیانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری است که صدها شهروند غیرنظامی را به شهادت رساندند و این تنها یک نمونه از رفتار و طینت خبیثانه آمریکاست که سال‌ها علیه بشریت در تمام دنیا در پیش گرفته است.
 
 وی افزود: متأسفانه با تمام این رفتارها همچنان یکی از مدعیان دروغین حقوق بشر است که هر جا منافعش ایجاب کند شعار دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهد و در عرصه‌های مختلف ورود می‌کند و با همین روش سال‌هاست برخی ملت‌ها را فریب داده است.
 

آمریکا مدعی دروغینی که خود نقض کننده حقوق بشر است

 این نماینده مجلس با بیان اینکه اما این‌گونه نیست، پلیدی، خباثت و اقدامات ضدبشری کودک‌کشی و رفتارهای بی‌رحمانه علیه بشریت آمریکا و رژیم صهیونیستی سال‌هاست در جهان نهادینه و در اذهان مردم دنیا ثبت و ضبط شده است، اظهار کرد: ما نه‌تنها حمله و شلیک به هواپیمای ایرباس در سال 1367 را می‌توانیم مثال بزنیم؛ بلکه در اکثر جنایت‌هایی که در دنیا صورت می‌گیرد، از جمله کودک‌کشی در فلسطین و کشورهای مظلوم دیگر این شیطان بزرگ به‌نوعی مشارکت یا مداخله مستقیم و غیرمستقیم دارد.
 
 طهماسبی ادامه داد: در تمام عرصه‌هایی که زورگویی و قلدری مطرح است به‌نوعی آمریکا دخالت دارد؛ اگر چه در کشورهای مختلف دنیا این جنایات را رقم زده و مختص یک یا دو کشور هم نیست، اما این حرکت‌ها و خباثت‌ها جزء پیشینه و روش استکباری و ظلمی است که سال‌هاست در حق مردم دنیا روا می‌دارد و از طرفی هم با همدستان خود مدعی حقوق بشر هستند و هم در امور دولت‌ها و حکومت‌هایی که ظلم‌ستیز هستند مداخله می‌کند.
 
 وی در پایان تصریح کرد: اما خوشبختانه از تنها نقطه‌ای که ناامیدشده و پلیدی و خوی وحشیانه‌اش برای ملت‌ها آشکار شده توسط کشور جمهوری اسلامی ایران است که با رهبری مقتدرانه مقام معظم انقلاب این خباثت‌ها روشن شده است.
 
انتهای پیام/224224
 
 


نظرات بینندگان