کد خبر: ۱۵۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۵ تير ۱۴۰۲
استاندار فارس:

موانع توسعه گلخانه‌ها در فارس برداشته شود

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: تمام موانع پیش‌روی ایجاد و توسعه گلخانه‌ها در استان با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط برداشته شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، در ادامه سفر به شهرستان‌های جنوبی فارس، در نشست صمیمانه با فعالان اقتصادی شهرستان اوز افزود: ممکن است در خصوص تأمین تسهیلات با کمبودهایی مواجه باشیم؛ اما تمام مسائل مربوط به تأمین آب، زمین و سایر امورات مربوط به گلخانه را می‌توانیم با اختیارات استانی و یا در صورت لزوم با پیگیری‌های ملی مرتفع کنیم.

 وی، بر ضرورت راه‌اندازی نهضت آبخیزداری در جنوب استان تأکید کرد و ادامه داد: مدیریت فنی و عمرانی استانداری با همکاری هفت فرماندار جنوبی فارس این موضوع را به سرانجام برسانند تا هم‌زمان با ایجاد گلخانه، کشت غرقابی معمول نیز کاهش یابد و در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

 استاندار فارس اظهار کرد: با ایجاد زنجیره‌ای از اقدامات همانند احداث آبخیزداری، استفاده از خط انتقال آب خلیج‌فارس به شمال استان و دیگر اقدامات می‌توان زمینه ایجاد و گسترش گلخانه‌ها را فراهم کرد.

 ایمانیه گفت: صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی که در مسیر خط انتقال آب خلیج‌فارس قرار دارند می‌توانند آب انتقالی توسط این خط را پیش‌خرید کنند تا علاوه بر استفاده از آب، روند تکمیل و بهره‌برداری از آن نیز شتاب گیرد.
 
 افزایش تولید با توسعه فعالیت‌های اقتصادی

 استاندار فارس، با بیان اینکه با گسترش و توسعه فعالیت‌های اقتصادی شاهد افزایش تولید در کشور خواهیم بود گفت: انتصاب یک مشاور تمام‌وقت برای فرمانداران در جهت جذب سرمایه‌گذار و فراهم‌کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها موردتوجه فرمانداران استان قرار گیرد.

 ایمانیه، در پاسخ به مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات شهرک صنعتی اوز گفت: تمام مشکلات موجود توسط مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس احصا و با تشکیل جلسه‌ای فوری با حضور سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار جلوگیری از پدیده شوم زمین‌خواری شد و گفت: لازم است تعدادی از کارشناسان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این شهرستان مستقر شوند و امورات مربوط به تکمیل طرح کاداستر در این شهرستان را پیگیری کنند.

 ایمانیه، بر لزوم حمایت از صنایع‌دستی هم تأکید کرد و افزود: در حوزه صنایع‌دستی با یک سرمایه‌گذاری اندک اشتغال ایجاد می‌شود و افزایش سرمایه و رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/


منبع: ایرنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، گل
نظرات بینندگان