کد خبر: ۱۶۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۲
مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد:

کودک آزاری، خودکشی و همسر آزاری صدرنیشن آسیب‌های اورژانس اجتماعی فارس

مدیر کل بهزیستی فارس به ارائه آماری از کودک‌آزاری در استان پرداخت و گفت: بیشترین تماس‌ها به اورژانس اجتماعی بهزیستی استان به ترتیب مربوط به کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسر آزاری است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پیایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس امروز 24 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، به موضوع فرزندخواندگی و شرایط نگهداری کودکان بی‌سرپرست و همچنین خانه‌های نگهداری این کودکان اشاره کرد و گفت: ٣٥خانه در استان فارس داریم که از ابتدای تولد نوزادان بی‌سرپرست و بدسرپرست به ارائه خدمات به آنها تا ١٨ سالگی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٥٦٠ فرزند در این خانه‌ها و ٦٢٥ فرزند هم در خانواده‌های تحت پوشش ما قرار دارند، افزود: حدود ٥٥٠ خانواده در صف فرزندخواندگی قرار دارند که اکثر آنها تمایل به پذیرش فرزند نوزاد و سالم و نهایتا زیر شش سال دارند.

هوشیار با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۲ کودک به بهزیستی واگذار و از ابتدای امسال تاکنون هم ۵۰ فرزند واگذار یا باز پیوند شده‌اند، عنوان کرد: خانواده‌هایی که تمایل به پذیرش کودکان با نیازهای خاص دارند، کمتر از یک ماه واگذاری به آنها انجام می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی فارس، هزینه نگهداری هر فرزند را ماهانه یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومان به صورت یارانه‌ای اعلام کرد و گفت: البته قیمت تمام شده نگهداری هر فرزند ١٠ تا ١٢ میلیون تومان است و بیش از مبلغ یارانه را خیرین متقبل می‌شوند.

وی در ادامه به ارائه آماری از کودک‌آزاری در استان پرداخت و تصریح کرد: بیشترین تماس‌ها به اورژانس اجتماعی بهزیستی استان به ترتیب مربوط به کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسر آزاری است.

کودک آزاری، خودکشی و همسر آزاری صدرنیشن آسیب‌های اورژانس اجتماعی فارس

 این مقام مسئول به امر کودکان هیابانی و کار هم گذری زد و از وجود چهار مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در فارس خبر داد و افزود: دو مرکز در شهرستان‌های مرودشت و لار و دو مرکز هم در شیراز فعالیت دارند.

هوشیار با اشاره  به اینکه کودکان کار و خیابان، توسط دفتر آسیب دیدگان شهرداری و مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی فارس جمع آوری و به مرکز شبانه روزی تحویل داده می‌شوند، اظهار کرد: این کودکان بین ٢١ روز تا یکسال در این مرکز نگهداری  و در صورت مشکلات عدیده خانواده و عدم ارجاع به خانواده، بر اساس سن، کودک به یکی از مراکز روزانه ارجاع داده می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که در سال گذشته یک هزار و 100 کودک کار در این مراکز نگهداری شدند، گفت: حدود ٨٠ درصد از این کودکان اتباع بیگانه هستند.

به گفته هوشیار، سال گذشته ۲۰ هزار و ٨١٩ مورد تماس با اورژانس اجتماعی استان صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش ٤٠ درصدی مستمری معلولان از هفته گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای انقلاب مستمری افراد دارای معلولیت واجد شرایط تنها به ٣٠ درصد جمعیت پرداخت می‌شد اما امروز این پشت نوبت به صفر نزدیک شده و همه معلولان واجد شرایط در فارس مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی فارس در پایان به شعار امسال هفته بهزیستی « برای مردم، برای به زیستن» اشاره و به ارائه برخی برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: عطرافشانی قبور مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، راه‌اندازی مرکز مشاوره حضوری دولتی در غرب شیراز، بازگشایی مجدد مجموعه ورزشی شادزیست پس از ۴ سال، افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی بیضا، افتتاح مرکز توانمندسازی و صیانت مردان و زنان، اجرای طرح "مانا"، افتتاح نمایشگاه توانمندی جامعه هدف در شیراز و شهرستان‌ها، افتتاح مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ویژه کودکان ٦ تا ١٢ سال، عقد تفاهم‌نامه چهارجانبه بین بهزیستی استان، شورای شهر شیراز، صدا و سیما و شهرداری شیراز در خصوص زبان اشاره برای ناشنوایان، انعقاد تفاهم‌نامه با گروه‌های جهادی در خصوص بحث داندنپزشکی جامعه هدف، افتتاح اتحادیه صنف روانشناسی و موسسه فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل، نشست با مسئولان استان و برگزاری میز خدمت از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/ 224224


نظرات بینندگان