کد خبر: ۱۶۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۲
شهردار منطقه ۲ شیراز:

چالش‌های بافت کهن شیراز نیازسنجی می‌شوند

شهردار منطقه ۲ شیراز از نیازسنجی چالش‌های بافت کهن شیراز خبرداد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد مقدس‌زاده شهردار منطقه ۲ شیراز در بازدید از مناطق قدیمی این محور با تاکید بر این موضوع که بافت‌های کهن در زمره ثروت‌های تکرارنشدنی کلانشهر‌ها قرار می‌گیرند، گفت: به موازات فراز‌های ارزشی که در سومین حرم اهل بیت «ع» وجود دارد، هویت شیراز مبتنی بر بافت اصیل این شهر است و برای پاسداشت این ظرفیت‌های تاریخی در منطقه دو از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم.

وی با تاکید بر این موضوع که بافت اصیل شیراز از گستردگی چشمگیری برخوردار است، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی ما آسیب شناسی چالش‌هایی است که بافت کهن شهر شیراز در منطقه ۲ به آن مبتلا شده و برای غلبه بر آن‌ها نیاز‌های محلات به صورت جداگانه احصا و در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: امیدواریم با حل شدن مشکلاتی که در بافت کهن شیراز وجود دارد اهالی شریف این مناطق که در زمره شیرازی‌های اصیل هستند از مهاجرت به دیگر مناطق خودداری کرده و شاهد بازگشت دیگر همشهریان اصیل به بافت کهن شهرمان باشیم.

چالش‌های بافت کهن شیراز نیازسنجی می‌شوند

براساس این گزارش شایان ذکر است شهردار منطقه ۲ شیراز به همراه جمعی از مدیران این منطقه بازدیدی از چهارراه شاهزاده قاسم، خیابان احمدی جنوبی، مسیر پیاده رو خیابان انقلاب و محور‌های مجاور داشته و ضمن بررسی مشکلات محلات با اهالی این مناطق به گفتگو نشستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، بافت کهن ، شیراز
نظرات بینندگان