کد خبر: ۱۶۰۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۲
مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

تامین زمین مسکن ملی از طریق توافق با مالکان

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در آن دسته از شهرهای استان از جمله شیراز، مرودشت و فسا که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشکل تامین زمین وجود دارد، درصدد هستیم که از طریق توافق با مالکان این کمبود جبران شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: تاکنون ۴۵۴ هزار نفر در استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۱۴۶ هزار نفر از آنها به تایید نهایی رسیده اند و برای ۸۶ هزار نفرشان نیز زمین تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در استان ۶۹ هزار نفر واریز وجه انجام داده اند، برای بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده و حدود ۳۴ هزار واحد نیز در مرحله فنداسیون تا اجرای سقف قرار دارد.

ثبت نام نهضت ملی مسکن فارس در شهرهای دارای اراضی مازاد

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، همچنین گفت: این اداره کل می‌تواند در شهرهایی که متقاضی تایید شده طرح نهضت ملی مسکن کمتر از میزان زمین قابل واگذاری است نسبت به نام نویسی و ثبت نام متقاضیان جدید اقدم کند.

طالبان ادامه داد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال باید به شکل انفرادی و گروهی به حداقل ۴۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زمین واگذار شود که سهم فارس اداره کل راه و شهرسازی فارس حدود ۳۱ هزار واحد است.

وی اظهار کرد: این سهمیه به شکل حداقلی است و اداره کل راه و شهر سازی فارس مجاز است علاوه بر سهمیه اعلامی به ویژه جهت واگذاری به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین بیشتری به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی فارس می تواند در شهرهایی که متقاضی تایید شده از میزان زمین قابل واگذاری کمتر است اقدام به نام نویسی از متقاضیان جدید کند.

تامین زمین مسکن ملی از طریق توافق با مالکان

طالبان افزود: با توجه به کمبود زمین در برخی از شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر شیراز، متقاضیانی که در این شهرها ثبت نام کرده و تایید شده‌اند می‌توانند شهرهای کوچکتر را برای ثبت نام انتخاب کنند.

وی اظهارکرد: قطعا این اقدام به ایجاد زمینه مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک کمک کرده و متقاضیان نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی حیات دار و ویلایی یک یا ۲ طبقه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲
0
شهرستان فسا تنها شهر استان است که طرح نهضت ملی مسکن از کاغذ بازی ها فراتر نرفت لطفاً از فرمانداری و نماینده فسا علت را جویا شوید